کد خبر: ۳۲۴۲۹
|
۲۴ آذر ۱۴۰۱ | ۱۹:۳۰

همکاری با ناسا برای سنتز نوعی نانوذرات شبیه به DNA در فضا

شرکت ایسکرا بیوتک (Eascra Biotech) به رهبری یوپنگ چن، به دنبال سنتز نوعی نانوذرات مصنوعی در فضا است تا اثر گرانش صفر روی این نانوساختارها که شبیه به DNA هستند، را بررسی کند.

به گزارش «نبض فناوری»، یک شرکت بیوتکنولوژی در بوستون در حال آماده شدن برای ارسال آزمایشگاه به فضا به امید بهبود درمان استئوآرتریت و سایر بیماری‌ها است.

ایسکرا بیوتک با همکاری دانشگاه کانکتیکات و Axiom Space، توسعه‌دهنده زیرساخت فضایی مستقر در هیوستون، قصد دارد توسعه نانومواد این شرکت را توسط فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی مشاهده کند.

ناسا، ۱٫۸ میلیون دلار به این تیم داده تا ببیند آیا توسعه نانومواد پایه Janus (JBNS) در فضا می‌تواند منجر به تولید ذراتی یکنواخت‌تر از نظر اندازه و شکل شود.

JBNها ذرات مصنوعی هستند که از DNA تقلید می‌کنند و از آن‌ها می‌توان برای تولید واکسن یا سایر درمان‌های نجات‌دهنده زندگی استفاده کرد. بعضی اوقات JBNهای تولید شده توسط ایسکرا بیوتک ضخیم‌تر یا کوچکتر از مقداری است که برای آن برنامه‌ریزی شده‌اند، که این تیم آن‌ها فکر می‌کند دلیل آن کشش گرانشی زمین باشد.

چرا این موضوع مهم است؟

فضا جدیدترین مرز برای پیشرفت‌های پزشکی و فناوری است و این شرکت به سایر محققان حوزه زیست‌شناسی که از محیط گرانش صفر برای آزمایش کار خود استفاده می‌کنند، می‌پیوندد.

آزمایش ایسکرا بیوتک در حالی صورت می‌گیرد که رهبران صنعتی و قانون‌گذاران هنوز در تلاشند تا بفهمند که چگونه فناوری نانو می‌تواند در سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی استفاده شود. FDA ماه گذشته راهنمایی‌های مربوط به ترکیبات با نانومواد را منتشر کرد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی