کد خبر: ۳۲۴۹۶
|
۲۷ آذر ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

بازیابی حساب‌های هک شده اینستاگرام آسان‌تر می‌شود

متاسفانه همیشه هکرها یک قدم جلوتر از سایر افراد هستند، برای همین دلایل اینستاگرام سعی کرده است ابزار جدیدی را طراحی کند تا با استفاده از آن بتوان به راحتی اکانت‌های هک‌شده را بازیابی کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، در سال‌های اخیر که تکنولوژی پیشرفت زیادی داشته است، امنیت فضای مجازی نیز بسیار موردبحث بوده است؛ طراحان پیام‌رسان‌ها و برنامه‌های اجتماعی سعی کرده‌اند بهترین بستر را برای کاربران به وجود بیاورند تا بتوانند بدون هیچ دغدغه‌‌ای در این فضا فعالیت کنند. اما باز هم سر و کله هکرها پیدا می‌شود و با پیام‌های عجیب و غریب روبه‌رو می‌شوید.

متاسفانه همیشه هکرها یک قدم جلوتر از سایر افراد هستند، برای همین دلایل اینستاگرام سعی کرده است ابزار جدیدی را طراحی کند تا با استفاده از آن بتوان به راحتی اکانت‌های هک‌شده را بازیابی کرد.

اینستاگرام چند روز پیش اعلام کرد که این بستر می‌تواند به علاقمندان کمک کند تا مشکلات اینچنینی را گزارش دهند و همچنین به اکانت خود دسترسی راحت‌تری داشته باشند.

در ادامه این مطلب با همراه باشید تا با ابزار جدید اینستاگرام آشنا شده و اکانت هک‌شده‌ خود را بازیابی کنید:

در ابتدا، اگر برای ورود به اینستاگرام مشکل دارید، به صفحه جدید اینستاگرام یعنی Instagram.com/hacked مراجعه کنید. پس از هک شدن حساب کاربری، با ورود به این صفحه کاربر می‌تواند به اینستاگرام درخواست دهد که دسترسی به حساب را فعال‌سازی کند. در این مرحله، اینستاگرام سوالاتی از قبیل:

  • چرا نمی‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید؟
  • آیا حساب‌تان هک شده است؟
  • آیا رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟
  • به احراز هویت دو مرحله‌ای دسترسی ندارید؟
  • آیا حساب‌تان غیرفعال شده است؟
  • و سایر سوالات...

پس از پاسخگویی به سوال حیطه موردنظر، اینستاگرام یک سری از مراحل را برای حل مشکل کاربر ارائه می‌دهد. اولین راه‌حلی که این برنامه ارائه می‌کند، این است که کاربر دو نفر از دوستانش را که می‌توانند هویت او را تأیید کنند، انتخاب کند.

بازیابی حساب‌های هک شده اینستاگرام آسان‌تر می‌شود

اوایل سال 2022 بود که اینستاگرام سعی کرده بود این قابلیت را آزمایش کند. اما در حال حاضر، این ویژگی برای تمامی کاربران فعال شده است و همگی می‌توانند حساب هک‌شده خود را بازیابی کنند.

اینستاگرام همچنین قصد دارد کار را برای هکرها سخت‌تر کند؛ یعنی حساب‌هایی که به طور خودکار توسط این سیستم‌ مخرب شناسایی می‌شوند را حذف کند. همچنین در صورتی که حساب‌هایی که جعل هویت انجام می‌دهند کاربر را دنبال کنند یا حتی سعی کنند در دایرکت پیامی را به شخص بفرستند، پیامی از طرف اینستاگرام به اکانت کاربر ارسال خواهد شد.

علاوه بر این‌ها، از این به بعد قرار است که نشان تایید آبی حساب‌ها بیشتر در بستر اینستاگرام نمایان شود چون از این طریق می‌توان فهمید که کدام حساب کاربری معتبر و تاییدشده است. کاربران می‌توانند این نشان‌ها را در استوری‌، پیام‌ها و فید (هوم) اینستاگرام مشاهده کنند.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی