کد خبر: ۳۲۵۷۵
|
۰۱ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۴

طبق گزارشات، مایکروسافت قصد خرید نتفلیکس را دارد

این گزارش می‌گوید بعد از خرید 70 میلیارد دلاری اکتیویژن، مایکروسافت در سال 2023 نتفلیکس را با قیمتی بیش از 190 میلیارد دلار خواهد خرید! با ما همراه باشید.

به گزارش «نبض فناوری»، در حال حاضر، مایکروسافت مشغول خرید ناشر بزرگ دنیای بازی‌ها یعنی Activision Blizzard به ارزش 70 میلیارد دلار است که توسط برخی قانون گذاران با مشکل مواجه شده است. در همین زمان، رویترز گزارش داد که این غول تکنولوژی قصد دارد نتفلیکس را نیز تصاحب کند.

بر اساس این رسانه خبری، ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، افکار بزرگی در سر دارد و ممکن است پس از خرید اکتیویژن بلیزارد در نیمه اول سال 2023، پلتفرم محبوب پخش فیلم یعنی Netflix را نیز به دست آورد. ابتدا، مایکروسافت باید قانونگذاران را متقاعد کند که خرید اکتیویژن، آسیبی به رقابت در بازار صنعت بازی نمی‌‌زند.

این رسانه افزود که خرید نتفلیکس نسبت به اکتیویژن برای مایکروسافت در مقابل قانون گذارانی مانند کمیسیون تجارت فدرال (FTC) و اتحادیه اروپا آسان‌تر خواهد بود.

این دو شرکت در حال حاضر ارتباط نزدیکی دارند. نتفلیکس، مایکروسافت را به عنوان شریک تبلیغاتی برای یک سرویس اشتراک جدید با پشتیبانی از تبلیغات انتخاب کرده است. برد اسمیت، رئیس مایکروسافت نیز در هیئت مدیره نتفلیکس حضور دارد. بخشی از منطق پشت این معامله این است که مایکروسافت می‌خواهد یک سرویس پخش بازی‌های ویدیویی را در چندین پلتفرم ارائه دهد.

نتفلیکس برنامه‌های بزرگی برای خود در دنیای بازی‌ها دارد. در سال 2022، این شرکت به رهبری رید هستینگز، توسعه دهنده اسپری فاکس، ششمین استودیوی داخلی خود را خریداری کرد. تبدیل شدن به بخشی از امپراتوری مایکروسافت در بخش بازی‌ها، این جاه طلبی‌های نتفلیکس را تقویت می‌کند.

مایکروسافت از نظر ارزش بازار 13 برابر از نتفلیکس جلوتر است. در عین حال، ارزش تخمینی نتفلیکس حدود 130 میلیارد دلار است، البته در نظر داشته باشید که معمولا قیمت نهایی خرید این شرکت‌های بزرگ هموازه بیش‌تر از ارزش تخمینی آن‌ها خواهد بود. بر همین اساس، احتمال دارد مایکروسافت مجبور شود برای خرید نتفلیکس نزدیک به 190 میلیارد دلار بپردازد.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی