کد خبر: ۳۲۵۹۸
|
۰۲ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

تسلا از شارژر بی‌سیم 300 دلاری با امکان شارژ همزمان سه دستگاه رونمایی کرد

شارژر بی‌سیم تسلا با الهام از وانت سایبرتراک طراحی شده است و سرعت شارژ 15 واتی دارد.

به گزارش«نبض فناوری» شرکت خودروسازی تسلا از یک شارژر بی‌سیم به نام Tesla Wireless Charging Platform رونمایی کرده است که 300 دلار قیمت دارد و می‌تواند به‌صورت همزمان سه دستگاه Qi را شارژ کند.

ایده تسلا مشابه شارژر بی‌سیم AirPower اپل است، با این تفاوت که پروژه شارژر بی‌سیم کوپرتینویی‌ها سال 2019 و پیش از ورود به بازار، کنار گذاشته شد. AirPower هم قرار بود سه دستگاه را به‌طور همزمان شارژ کند، اما حالا تسلا از شارژری مشابه AirPower رونمایی کرده است.

طراحی و مشخصات شارژر بی‌سیم تسلا

شارژر بی‌سیم تسلا

به گفته تسلا، طراحی زاویه‌دار و تیز شارژر این شرکت و همچنین محل قرارگیری دستگاه‌ها، از وانت جنجالی سایبرتراک الهام گرفته شده‌ است. این دستگاه بدنه آلومینیومی، سطحی با جنس آلکانترا و پایه مغناطیسی جداشدنی دارد که مورد آخر امکان شارژ دستگاه‌ها به‌صورت افقی یا زاویه‌دار را فراهم می‌کند.

شارژر بی‌سیم تسلا می‌تواند به‌صورت همزمان سه دستگاه را با سرعت 15 وات شارژ کند. با وجود طراحی متفاوت و سرعت شارژ بی‌سیم قابل‌قبول، قیمت 300 دلاری‌ این دستگاه باعث می‌شود کاربران چندان به خرید آن تمایل پیدا نکنند. البته علاقه‌مندان به تسلا مسلماً آن را تهیه خواهند کرد.

شارژر بی‌سیم تسلا

اپل در سال 2017 از شارژر AirPower رونمایی کرد که می‌توانست به‌طور همزمان سه‌دستگاه از جمله آیفون، اپل واچ و ایرپاد را شارژ کند. با وجود اینکه بسیاری از کاربران منتظر عرضه این شارژر بودند، در نهایت اپل در سال 2019 خبر از لغو پروژه آن داد.

در حالی که شارژر بی‌سیم تسلا را می‌توان مشابه AirPower درنظر گرفت، این محصول تنها از دستگاه‌های مبتنی بر Qi مانند آیفون و ایرپاد پشتیبانی می‌کند و کاربران نمی‌توانند با استفاده از آن، اپل واچ خود را شارژ کنند.

کاربران در حال حاضر می‌توانند شارژر تسلا را سفارش دهند و آن را در فوریه 2023 تحویل بگیرند. این محصول از یک کابل USB-C به همراه شارژر 65 واتی بهره می‌برد و البته همانطور که گفتیم، یک پایه مغناطیسی جداشدنی دارد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی