کد خبر: ۳۲۶۰۴
|
۰۲ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۶

ادامه تعدیل نیرو در توییتر؛ کارمندان بخش سیاست عمومی اخراج شدند

از زمان خرید توییتر توسط ایلان ماسک، حدود 75 درصد از کارمندان این شرکت تصمیم به ترک آن گرفته‌اند یا اخراج شده‌اند.

به گزارش«نبض فناوری» با وجود اخراج هزاران کارمند، تعدیل نیرو در توییتر همچنان ادامه دارد. براساس پست‌هایی که در توییتر و لینکدین توسط یکی از کارمندان سابق بخش سیاست عمومی این شرکت منتشر شده‌اند، ظاهراً تو‌ییتر نیمی از تیم سیاست عمومی خود را اخراج کرده است. گفته می‌شود از زمان روی کار آمدن ایلان ماسک، حدود 75 درصد از کارمندان این شرکت تصمیم به ترک آن گرفته‌اند یا اخراج شده‌اند.

«تئودورا اسکاداس»، کارمند سیاست عمومی این شرکت که در توییتر پستی مبنی بر اخراج خود منتشر کرده است، می‌گوید که مسئول مدیریت شورای اعتماد و ایمنی این شرکت بوده که هفته گذشته منحل شد.

تئودورا اسکاداس

انحلال گروه شورای اعتماد و ایمنی توییتر

گروه شورای اعتماد و ایمنی توییتر سال 2016 تشکیل شد و روی تعدیل محتوا و مسائل مربوط به حقوق بشر مانند مقابله با سوءاستفاده جنسی از کودکان (CSAM)، جلوگیری از خودکشی و ایمنی آنلاین تمرکز داشت. اسکاداس همچنین به توسعه سیاست‌هایی در مورد CSAM و مسائل مربوط به سلامت روان کمک کرده است.

شورای اعتماد و ایمنی توییتر چند روز پس از خروج سه عضو اصلی آن و انتشار یک نامه سرگشاده از سوی آنها تعطیل شد. در این نامه آمده است:«ما استعفای خود را از شورای اعتماد و ایمنی تو‌ییتر اعلام می‌کنیم؛ زیرا شواهد تحقیقاتی مشخص کرده است که برخلاف ادعای ایلان ماسک، ایمنی و رفاه کاربران تو‌ییتر رو به کاهش است.»

سایر اعضای باقی‌مانده این شورا که از حدود 100 محقق و فعال مستقل تشکیل شده است، اخطاریه‌ای دریافت کردند مبنی بر اینکه گروه منحل خواهد شد؛ زیرا به نظر می‌رسد که توییتر دیگر بهترین سیستم برای دریافت بینش خارجی را دریافت نمی‌کند.

ماسک قبلا در توییتر گفته بود که پرداختن به موضوع CSAM «اولویت شماره 1» اوست، اما هنوز اقدامی در این زمینه انجام نداده است. او همچنین قبلاً به هیئتی از رهبران حقوق مدنی گفته بود تا زمانی که روند شفافی برای این کار وجود نداشته باشد، از بازگرداندن کاربران مسدودشده این شبکه اجتماعی خودداری خواهد کرد، اما او این وعده را زیر پا گذاشت.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی