کد خبر: ۳۲۶۱۵
|
۰۳ دی ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

گوگل در سال 2023 به جنگ با آیفون‌های پرچم‌دار و سری گلکسی زد فلیپ می‌رود!

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط یک منبع قابل اعتماد، تائید می‌کند که گوگل در سال 2023 واقعا 4 گوشی مختلف را به بازار عرضه خواهد کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، استراتژی فعلی گوگل در زمینه گوشی‌های هوشمند بر عرضه 3 مدل مختلف در هر سال بنا شده است. این گوشی‌ها شامل 2 مدل پرچم‌دار و یک دستگاه ارزان‌قیمت‌ هستند. اما بر اساس گزارش جدید وبسایت Android Authority این شرکت در صدد تغییر وضعیت کنونی است. بر این اساس، دستگاه‌های پیکسلی گوگل در سال 2023 شامل پیکسل 7a، پیکسل 8، پیکسل 8 پرو و پیکسل فولد خواهند بود.

اطلاعات اخیرا لو رفته نشان می‌دهند که گوگل سرگرم توسعه 4 گوشی مختلف جهت عرضه به بازار طی سال آینده میلادی است. این دستگاه‌ها شامل مدل مقرون‌به‌صرفه پیکسل 7a، مدل‌های دوگانه خانواده پیکسل 8 و اولین گوشی تاشو این شرکت با نام پیکسل فولد هستند. گزارش امروز بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط یک منبع قابل اعتماد تنظیم شده و تائید می‌کند که گوگل در سال 2023 واقعا 4 گوشی مختلف را به بازار عرضه خواهد کرد. بر این اساس گوگل پیکسل 7a با اسم رمز Lynx و پیکسل فولد با اسم رمز داخلی Felix در حدود ماه آوریل یا مه 2023 معرفی خواهند شد.

همچنین این منبع خبری خاطرنشان می‌کند که پیکسل 7a با برچسب قیمتی مشابه پیکسل 6a یعنی 449 دلار عرضه خواهد شد. شایعات پیشین نشان دادند که پیکسل 7a در مقایسه با پیکسل 6a شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجهی بوده و احتمالا از نمایشگر بهتر، دوربین‌های جدید و قابلیت‌ پشتیبانی از شارژ بی‌سیم بهره خواهد برد. بعلاوه شایعات پیشین نشان می‌دهند که گوگل پیکسل فولد از قیمت‌گذاری مشابه با سامسونگ گلکسی زد فولد 4 برخوردار بوده و با قیمت‌‌گذاری پایه 1799 دلاری روانه بازار خواهد شد.

گوشی‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو احتمالا شاهد تغییرات زیادی نخواهند بود. گوگل پیکسل 8 با اسم رمز Shiba احتمالا از مدل 6.3 اینچی پیکسل 7 کوچکتر بوده و توان پردازشی هر 2 عضو خانواده پیکسل 8 نیز توسط سومین نسل از تراشه بومی تنسور تامین خواهد شد. این تراشه از اسم رمز داخلی Zuma استفاده می‌کند.

گوگل در سال 2023 به جنگ با آیفون‌های پرچم‌دار و سری گلکسی زد فلیپ می‌رود!

گوشی‌های سال 2024 گوگل احتمالا شامل پیکسل 8a، پیکسل 9، پیکسل 9 پرو، پیکسل 9 پرو مکس و پیکسل فولد 2 خواهند بود

در این گزارش خاطرنشان شده که عرضه گوگل پیکسل 8a منوط به موفقیت پیکسل 7a خواهد بود. بنابراین اگرچه توسعه پیکسل 8a در نقشه راه کمپانی ترسیم شده است؛ اما برای تولید و عرضه آن به بازار هیچ تضمینی وجود ندارد. ظاهرا گوگل قصد دارد تا گوشی‌های سری پیکسل A خود را به چرخه‌های 2 ساله منتقل نماید. این موضوع بدان معناست که گوگل در عوض عرضه یک مدل جدید در هر سال، این‌کار را هر 2 سال یکبار انجام خواهد داد. این رویکرد تا حدی به راهبرد اپل برای عرضه مدل مقرون‌به‌صرفه آیفون SE شباهت دارد.

همچنین مدل جانشین پیکسل 7a احتمالا کمی گران‌تر قیمت‌گذاری شده و با برچسب قیمتی 499 دلاری به فروش خواهد رفت. در حال حاضر گوگل تعدادی از بهترین گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه بازار را تولید می‌کند؛ بنابراین تقلید از اپل در این حوزه احتمالا هوشمندانه‌ترین ایده ممکن به‌شمار نخواهد رفت.

استراتژی کپی‌برداری از اپل به مدل‌های پرچم‌دار نیز تعمیم پیدا خواهد کرد. ظاهرا گوگل تعداد مدل‌های سری پیکسل را 3 عدد افزایش خواهد داد. این گوشی‌ها شامل مدل استاندارد پیکسل 9 و 2 گوشی پرو از جمله یک مدل 6.3 اینچی با اسم رمز Caiman و یک مدل 6.7 اینچی با اسم رمز Komodo هستند.

گوگل در سال 2023 به جنگ با آیفون‌های پرچم‌دار و سری گلکسی زد فلیپ می‌رود!

در حال حاضر اپل 4 گوشی آیفون شامل 2 مدل استاندارد و 2 مدل پرو را به فروش می‌رساند. بنابراین می‌توان فرض کرد که مدل بزرگ‌تر پیکسل 9 پرو با نام تجاری پیکسل 9 پرو مکس به بازار عرضه خواهد شد. در عین‌حال ظاهرا اپل آماده است تا رویکرد فعلی خود را کنار گذاشته و پیشرفته‌ترین مدل آیفون خود را با نام آیفون 15 اولترا عرضه نماید.

در رابطه با سری پیکسل 9 جزئیات چندانی در دست نیست. به بیان دقیق‌تر اکنون صرفا می‌دانیم که توان پردازشی این خانواده از طریق تراشه تنسور نسل چهارم با اسم رمز Redondo تامین خواهد شد. همچنین گوگل در سال 2024 احتمالا دومین گوشی تاشو خود را به بازار عرضه خواهد کرد. اما این موضوع منوط به واکنش بازار نسبت به نخستین گوشی پیکسلی تاشو کمپانی خواهد بود.

گوشی‌های سال 2025 گوگل احتمالا شامل سری پیکسل 10 و گوشی تاشو پیکسل فلیپ خواهد بود.

برای صحبت کردن پیرامون محصولات سال 2025 گوگل هنوز خیلی زود است. اما در این گزارش خاطرنشان شده که برنامه‌های گوگل برای سال 2025 بر اساس بازخوردهای دریافتی توسط محصولات کمپانی طی سال‌های 2023 و 2024 تنظیم خواهند شد. بر اساس اعلام گزارش اخیر، غول جستجوگر سرگرم بررسی ایده عرضه یک گوشی تاشو جهت رقابت با سری گلکسی زد فلیپ است. ظاهرا در کنار این مدل شاهد رونمایی از مدل استاندارد پیکسل 10 و 2 مدل مختلف پیکسل 10 پرو خواهیم بود.

چنان‌چه گوگل از عرضه یک گوشی تاشو صدفی‌شکل صرفنظر نماید؛ در این‌صورت خانواده گوشی‌های پیکسلی طی سال 2025 شامل 2 مدل استاندارد در 2 اندازه متفاوت و 2 مدل پرو خواهد بود.

منبع/ آی تی رسان

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی