کد خبر: ۳۲۶۵۶
|
۰۵ دی ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۲

معرفی 10 کشور برتر جهان در حوزه مراکز داده

در این مقاله به بررسی 10 کشور برتر دنیا در زمینه طراحی و ساخت مراکز داده (دیتاسنترها) پرداخته‌ایم.

برترین کشورها در حوزه مرکز داده (دیتاسنتر)

مراکز داده یا همان دیتاسنترها مکان‌هایی برای نگهداری سرورهای شبکه‌شده هستند که معمولاً توسط سازمان‌ها برای ذخیره‌سازی یا پردازش مقادیر زیادی داده استفاده می‌شوند. تحول دیجیتال، پذیرش ابر و کار ترکیبی تنها چند مورد از دلایل زیادی است که باعث می‌شود این صنعت با سرعتی سریع در حال رشد باشد.

اکنون در عصر دیجیتال، قابلیت اطمینان در دسترسی به داده‌ها بسیار اهمیت پیدا کرده است و این امر وابستگی کشورها به مراکز داده را افزایش داده است. توجه داشته باشید مراکز داده نه تنها برای ذخیره داده‌ها مهم هستند، بلکه برای کارکرد پلتفرم‌ها و برنامه‌های کامپیوتری و موبایل نیز اهمیت دارند. شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی برای ذخیره ایمن اطلاعات مهم عملیاتی و اختصاصی خود به مراکز داده متکی هستند.

کشورهای خاصی وجود دارند که در توسعه مراکز داده از رقبا جلوتر هستند و عملکرد خوبی در طراحی، ساخت، نگهداری و ممیزی مراکز داده دارند. در این مقاله، ما 10 کشور برتر که در رقابت زیرساخت مراکز داده پیشرو هستند را عنوان کرده‌ایم. اطلاعات ذکر شده از وبسایت آماری statista استخراج شده است.

1- ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده دارای بیشترین مراکز داده در جهان است، این کشور در مجموع دارای 2701 مرکز داده است. 153 مرکز داده در دالاس و 147 مرکز در لس آنجلس و منطقه خلیج خوک‌ها واقع شده‌اند. مراکز داده در تمام 50 ایالت آمریکا و در 1826 منطقه مختلف وجود دارد. شرکت‌های برتر مرکز داده در آمریکا CenturyLink، Verizon، Digital Realty، AT&T و Equinix هستند.

2- آلمان

در آلمان نیز حدود 487 مرکز داده وجود دارد. مراکز داده این کشور در 42 نقطه مختلف پراکنده شده اند و بیش از 50 مرکزداده در شهر فالکنشتاین مستقر شده است. 5 شرکت مرکز داده برتر در کشور euNetworks، GTT Communications، Colt Technology Services، CenturyLink و Interxion هستند.

3- انگلستان

بریتانیا در مجموع دارای 456 مرکز داده است که 70 مورد از آن‌ها در شهر لندن، پایتخت این کشور قرار دارد. برخی از بزرگترین شرکت‌های ارائه خدمات مراکز داده در بریتانیا عبارتند از KAO Data Campus, Next Generation Data Centre, GTP 3 Data Centre, Telehouse North و VIRTUS Data Centre.

4- چین

چین به همراه هنگ کنگ در مجموع دارای 443 مرکز داده است. شانگهای، شنزه و هنگ کنگ اکثر مراکز داده چین را در خود جای داده‌اند. برترین شرکت‌های مراکز داده در این کشور عبارتند از SH1، BJ1، Colt Hong Kong HKDC1، AirTrunk Hong Kong HKG1، iAdvantage TKO MEGA Plus. بزرگترین مرکز داده کشور چین بیش از 10 هزار متر مربع مساحت دارد.

5- کانادا

در سراسر کشور کانادا در مجموع 328 مرکز داده وجود دارد. حدود 100 مرکز داده در تورنتو و حدود 50 مرکز دیگر در شهر مونترال مستقر هستند. مراکز داده برتر در کانادا عبارتند از Cologix، Rogers Communications، Bell، Aptum و TNW Networks.

6- استرالیا

حدود 287 در استرالیا وجود دارد. در استرالیا بیش از 20/28 میلیون کاربر اینترنت وجود دارد. بزرگترین ارائه‌دهندگان خدمات مرکز داده Telstra، Equinix، AAPT، Vocus Communications و NEXTDC هستند. 27 مرکز داده در شهر سیدنی مستقر هستند.

7- هلند

در هلند 281 مرکز داده وجود دارد. مراکز داده برتر کشور هلند عبارتند از NorthC Datacenters، Equinix، KPN، Cellnex Telecom و Equinix.

8- فرانسه

فرانسه در مجموع دارای 264 مرکز داده است که بیش‌تر آن‌ها در شهرهای پاریس و لیل قرار دارند. 4/2 درصد از تولید ناخالص داخلی فرانسه از اقتصاد دیجیتال حاصل می شود. شرکت‌های برتر در حوزه مراکز داده در فرانسه Cogent Communications، Colt Technology Services، IBM، Interxion و CenterServ هستند.

9- ژاپن

ژاپن در مجموع دارای 207 مرکز داده است و پس از چین برترین کشور حوزه مراکز داده در آسیا به شمار می‌آید. بیش از نیمی از مراکز داده ژاپن در شهر توکیو قرار دارند. این کشور بیش از 116/57 میلیون کاربر اینترنت دارد. مراکز داده برتر این کشور متعلق به شرکت‌های Equinix، KDDI، TIS، Arteria و NTT Communications است.

10- روسیه

روسیه دارای 172 مرکز داده در سراسر کشور است. اکثر مراکز داده این کشور هم در شهر مسکو واقع شده‌اند. بزرگترین شرکت‌های ساخت و طراحی مرکز داده در روسیه Selectel، Rostelecom، Datahouse، RTCOMM و Data Harbour هستند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی