کد خبر: ۳۲۶۶۴
|
۰۶ دی ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

زیرساخت‌های حیاتی اصلاح و تقویت شود|ایجاد مانع در برابر حملات سایبری

امروزه هکر‌ها با استفاده از شگرد‌های متفاوت به زیرساخت‌های حیاتی حمله می‌کنند، بنابراین برای مقابله با این موضوع در مرحله نخست بایستی مسئولان زیرساخت‌های کلیدی و حیاتی را تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» حملات سایبری و هک کردن اطلاعات نهاد‌ها و سازمانی امروزه متاسفانه در برخی از اوقات در گستره وسیعی انجام می‌شود و این مهم باعث می‌شود که تمام اطلاعات کلیدی از بین برود.

لازم به ذکر است که هکر‌ها افرادی هستند که می‌تواند به راحتی به حساب کاربری و رمز عبور شما دست پیدا کنند این‌گونه افراد با یک جستو جوی ساده در اینترنت می‌توانند اطلاعات شخصی شما را پیدا کنند. هکر‌ها با داشتن تسلط کافی بر کامپیوتر می‌توانند روش‌هایی را ابداع کنند که تاالان کسی به آن‌ها دسترسی نداشته است با این حال هکر‌ها در پیشرفت کامپیوتر در کشور خیلی می‌توانند مفید باشند، ولی متاسفانه از استعداد خود در راه خلاف استفاده می‌کنند.

امروزه نیز متاسفانه این هکر‌ها با استفاده از شگرد‌های متفاوت به زیرساخت‌های حیاتی حمله می‌کنند بنابراین برای مقابله با این موضوع در مرحله نخست بایستی مسئولان زیرساخت‌های کلیدی و حیاتی را تقویت کنند.

غیرفعال شدن آنتی ویروس، ظاهر شدن برنامه‌های نصب نشده، کار نکردن رمز عبور و ارسال ایمیل جعلی از سوی شما به سایر کاربران از عمده علائم هک شدن است؛ بنابراین برای مقابله با این معضل بایستی کلمات عبور قوی و تغییر آن‌ها استفاده کنیم. همچنین با یک نواری روی دوربین لپ تاپ یا وب کم خود را بپوشانید. از سوی دیگر موقیت جغرافیایی گوشی هوشمند (جی پی اس) خود را غیرفعال سازید. در مرحله بعدی نیز نرم افزار‌ها و اپلیکیشن‌های گوشی و کامپیوتر را بصورت هفتگی به روزرسانی و از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کنید.

براساس این گزارش حملات سایبری متاسفانه طی روز‌های اخیر در کشور ما افزایش یافته تا جاییکه هک یکی از سایت‌های خبری و پیام‌رسان‌های یکی از این مواردی که در چند روز گذشته صورت گرفته است؛ بنابراین این موضوع تلنگری به مسئولان مرتبط در این عرصه است که باید زیرساخت‌های کلیدی را تقویت و به روزرسانی کنند و از سوی دیگر از افراد مجرب در در این حوزه استفاده کنند.

گفتنی است؛پریروز پیام رسان‌های بومی مورد حمله سایبری قرار گرفته و این حملات به موقع از سوی مسئولان خنثی شد. حملات DDos یکی از خطرناک‌ترین و جدیدترین حملاتی است که در بستر اینترنت انجام می‌شود. DDoS مخفف عبارت Distributed Denial of Service است و هدف از این حملات خراب کردن سرویس مورد نظر نیست بلکه شبکه و سرور مورد نظر را وادار به ناتوانی در ارائه سرویس عادی با هدف قرار دادن پهنای باند شبکه یا اتصال پذیری می‌کند.
این حملات با ارسال بسته‌های داده به قربانی انجام می‌شود که شبکه یا ظرفیت پردازشی قربانی را غرق در بسته‌های اطلاعاتی می‌کند و مانع دستیابی کاربران و مشتریان به سرویس می‌شود.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی