کد خبر: ۳۲۶۸۴
|
۰۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

سقوط سهام اپل رکورد زد

ارزش سهام اپل در بحبوحه ریزش سهام غول‌های فناوری که با نگرانی‌ها نسبت به تامین آیفون در ایام تعطیلات تشدید شد، در پایین‌ترین حد خود از ژوئن سال ۲۰۲۱ بسته شد.

به گزارش «نبض فناوری»، ارزش سهام اپل روز سه شنبه برای سومین روز متوالی کاهش یافت و ۱.۴ درصد نزول کرد. اگرچه اپل در سال ۲۰۲۲ با ۲۷ درصد کاهش که کمتر از کاهش ۳۴ درصدی شاخص نزدک ۱۰۰ است، یکی از بهترین عملکردها را داشت، اما طی ماه گذشته عملکردش از این شاخص، ضعیف‌تر شد.

ضعف اخیر سهام اپل در پی توقف تولید در کارخانه بزرگ تولید آیفون در چین و کمبود عرضه این محصول پرچمدار در بازار روی داده است. تحلیلگران جی‌پی مورگان اعلام کردند عرضه آیفون بهبود پیدا کرده و به آهستگی در حال متوازن شدن با تقاضاست. با این حال، اپل معمولا در این وقت سال، تا حد زیادی به توازن میان تقاضا و عرضه آیفون می‌رسد. به دلیل اختلالات عرضه، انتظار می‌رود نتایج مالی اپل برای سه ماهه دسامبر، انتظارات را آن طور که باید، برآورده نکند.

سامیک چاترجی، تحلیلگر جی‌پی مورگان در مطلب جداگانه دیگری نوشت: جدیدترین آمار فروش تلفن هوشمند در چین، موانع صنعتی را تائید می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، افت سهام اپل در روز سه شنبه همسو با کاهش ۱.۵ درصدی شاخص نزدک ۱۰۰ بود. شرکتهای فناوری زیرمجموعه این شاخص، بدترین عملکرد دسامبر را از دوران دات کام داشتند زیرا سرمایه گذاران انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا برای مبارزه با تورم، سیاست انقباضی خود را ادامه دهد.

منبع/ ایسنا

برچسب ها: اپل سهام اپل آیفون
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی