کد خبر: ۳۲۶۸۵
|
۰۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۷

افزایش سرمایه ۵۰ درصدی "رتاپ"

مجمع عمومی فوق العاده شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در ۲۹ آذر ۱۴۰۱ با حضور ۸۲.۷۳ درصد از سهامداران این شرکت برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»، دستور جلسه این مجمع تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه شرکت و سایر مواردی که در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده است بود.
این مجمع با حضور مجید هادی مدیر عامل تجارت الکترونیک پارسیان، علی رضا خدا کرمی رئیس هیئت مدیره، پیمان شریفی نائب رئیس هیئت مدیره، حجت مقیمی، علی موسوی و محمد رحیم زاده عبدی به عنوان عضوی از هیئت مدیره برگزار شد.
در این مجمع که در پی تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه شرکت روی داد، در نهایت افزایش سرمایه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با توافق اکثریت آرا همراه گردید، و سبب شد سرمایه شرکت از ۶ هزار میلیارد ریال به ۹ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.
افزایش سرمایه مذکور معادل با ۵۰ درصد و از محل سود انباشته صورت می‌گیرد. این افزایش سرمایه ۵۰ درصدی به منظور تحقق اهداف در حوزه توسعه و نوسازی شبکه پرداخت و تامین تجهیزات فنی سایت پشتیبان روی خواهد داد.
پیشنهاد این افزایش سرمایه در ۲۷ مهر سال جاری توسط هیئت مدیره این شرکت ارائه شد که بر این اساس هیئت مدیره پیشنهاد داده بود که سرمایه این شرکت معادل با ۳ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.
افزایش سرمایه از محل سود انباشته
با افزایش سرمایه ازمحل سود انباشته عملا پولی به شرکت وارد و یا از آن خارج نمی‌شود بلکه شرکت در این افزایش سرمایه به بخشی از منابع مالی خود مراجعه می‌کند که تا پیش از این از آن استفاده‌ای نکرده است.
افزایش سرمایه از محل سود انباشته سبب افزایش تعداد سهام سهامداران می‌گردد، همچنین این نوع افزایش سرمایه این اطمینان را در سهامداران ایجاد می‌کند که این شرکت، یک شرکت سود ده است، افزایش سرمایه از محل سود انباشته به سود سازی شرکت نیز در کوتاه مدت و بلند مدت کمک می‌کند، سبب تسریع در طرح‌های توسعه‌ای شرکت می‌گردد و همچنین در این نوع افزایش سرمایه نیازی به پرداخت مبلغی برای دریافت سهام جایزه نیست.
مروری بر گذشته رتاپ
شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در سال ۱۳۷۹ به صورت یک شرکت سهامی خاص تاسیس گردید و در سال ۱۳۸۹ نیز نوع این شرکت از شرکت سهامی خاص به شرکت سهامی عام تغییر یافت.
در حال حاضر حدود ۵۷ درصد از سهام این شرکت در اختیار شرکت گروه داده پردازی بانک پارسیان است که از شرکت‌های زیر مجموعه بانک پارسیان است و حدود ۱۳ درصد از سهام این شرکت نیز در اختیار بانک تجارت قرار دارد.
شرکت تجارت الکترونیک پارسیان فعالیت خود را با سرمایه یک میلیون ریال از محل آورده نقدی آغاز نمود. پس از آن این شرکت، ۱۰ مرتبه افزایش سرمایه داده و سرانجام سرمایه خود را به سرمایه کنونی، یعنی ۶ هزار میلیارد ریال رسانده است.
این شرکت در اوایل سال ۱۳۸۲، سرمایه خود را از محل مطالبات و آورده نقدی به ۳۰ میلیارد ریال افزایش داد و در اواخر سال ۱۳۸۲ نیز باز هم سرمایه خود را حدود ۶۷ درصد از محل مطالبات و آورده نقدی افزایش داده و به ۵۰ میلیارد ریال رسانده است.
پس از آن در سال ۱۳۸۴ این شرکت با افزایش سرمایه ۱۷.۵ درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سرمایه خود را تا ۵۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال افزایش داد.
در سال‌های ۱۳۸۷، ۱۳۹۰، ۱۳۹۲، ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ باز هم این شرکت به ترتیب افزایش سرمایه‌هایی حدود ۲۵۱ درصد، ۱۴۶ درصد، ۸۰ درصد، ۱۰۰ درصد، ۵۰ درصد و ۳۳ درصد را از محل مطالبات و آورده نقدی انجام می‌دهد.
در سال ۱۴۰۰ نیز این شرکت افزایش سرمایه‌ای معادل با ۶۵ درصد را انجام داده که به سرمایه کنونی یعنی ۶ هزار میلیارد ریال رسیده است. افزایش سرمایه سال ۱۴۰۰ این شرکت از محل مطالبات، آورده نقدیو سود انباشته انجام گرفته است.
سرانجام در سال ۱۴۰۱ که این شرکت قصد دارد باز هم سرمایه خود را ۵۰ درصد از محل سود انباشته افزایش دهد و سرمایه خود را به ۹ هزار میلیارد ریال برساند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی