کد خبر: ۳۲۷۱۰
|
۰۸ دی ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

سامسونگ از نسخه اسنپدراگون لپ‌تاپ گلکسی بوک 2 پرو 360 رونمایی کرد

نسخه اسنپدراگون گلکسی بوک 2 پرو 360 به پردازنده اسنپدراگون 8cx Gen 3 مجهز شده و قیمت آن نزدیک به 1500 دلار است.

به گزارش «نبض فناوری»، سامسونگ اوایل سال جاری میلادی از لپ‌تاپ گلکسی بوک 2 پرو 360 رونمایی کرد. این محصول به پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل Core i5 و Core i7 مجهز شده بود و حالا شاهد معرفی نسخه مجهز به تراشه ARM یا به‌طور دقیق‌تر اسنپدراگون 8cx Gen 3 این محصول هستیم.

با معرفی پردازنده‌های مبتنی بر ARM اپل سیلیکون برای مک‌ها، شرکت‌ها استفاده از چنین پردازنده‌هایی را در دنیای لپ‌تاپ‌های ویندوزی افزایش دادند. اگرچه پردازنده‌های اسنپدراگون برای این بخش از بازار هنوز در اول راه قرار دارند و قابل مقایسه با اپل سیلیکون نیستند، اما با افزایش محبوبیت این پردازنده‌ها، سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در این بخش افزایش می‌یابد که درنهایت به نفع مصرف‌کننده خواهد بود.

گلکسی بوک 2 پرو 360 با پردازنده ARM

حالا سامسونگ تصمیم گرفته است یکی از لپ‌تاپ‌هایش را به پردازنده‌های مبتنی بر آرم مجهز کند. در همین راستا لپ‌تاپ گلکسی بوک 2 پرو 360 با پردازنده اسنپدراگون 8cx Gen 3 در کره جنوبی معرفی شده است. کره‌ای‌ها با همکاری نزدیک با کوالکام، این پردازنده را برای لپ‌تاپ خود بهینه‌سازی کرده‌اند.

پردازشگر گرافیکی آدرنو مورد استفاده در این پردازنده از DirectX 12 پشتیبانی می‌کند و تا 60 درصد از نسل قبلی‌اش سریع‌تر است. بااین‌حال نمی‌دانیم در مقایسه با GPU موجود در نمونه‌های اینتلی، با عملکرد بالاتر یا پایین‌تری روبه‌رو هستیم.

سامسونگ از نسخه اسنپدراگون لپ‌تاپ گلکسی بوک 2 پرو 360 رونمایی کرد

این محصول جدید کره‌ای‌ها به لطف تراشه کوالکام از شبکه 5G و وای‌فای 6E پشتیبانی می‌کند. همچنین با رعایت الزامات Secured-Core PC مایکروسافت، محافظت بیشتری از داده‌های کاربران به عمل می‌آورد.

لپ‌تاپ جدید سامسونگ به یک نمایشگر 13.3 اینچی سوپر امولد با رزولوشن فول اچ‌دی و لولای 360 درجه مجهز شده است. بنابراین می‌توان آن را به یک تبلت تبدیل کرد و از قلم آن بهره برد.

این محصول که 11.5 میلی‌متر ضخامت و 1.05 کیلوگرم وزن دارد، می‌تواند تا 30 ساعت ویدیو پخش کند. از سایر مشخصات این لپ‌تاپ می‌توان به سه پورت USB Type-C، درگاه کارت حافظه، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، وبکم 1080p، اسپیکر استریو 4 واتی با پشتیبانی از دالبی اتموس، سنسور اثر انگشت، بلوتوث 5.0 و نور پس‌زمینه کیبورد اشاره کرد.

نسخه اسنپدراگون گلکسی بوک 2 پرو 360 از اواسط ژانویه 2023 با قیمت تقریباً 1500 دلار وارد بازار کره جنوبی خواهد شد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی