کد خبر: ۳۲۷۱۷
|
۰۸ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۹
یک هفته تا برگزاری CES ۲۰۲۳

امسال در مهمترین نمایشگاه فناوری جهان چه خبر است؟

فرش‌های قرمز را پهن کنید، نمایشگاه فناوری CES بازگشته است! پس از دو سال درگیری با همه‌گیری کووید-۱۹، اکنون بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان با شکوه سابق خود پا به عرصه می‌گذارد.

به گزارش «نبض فناوری»، دیجیتال‌ترندز اعلام کرد، از آخرین نمایشگاه CES که در شرایط عادی در سال ۲۰۲۰ برگزار شد، موارد زیادی تغییر کرده است. اقتصاد زیر و رو شده است. زنجیره‌های تامین به مشکل خورده‌اند و نگرش‌ها بیش از حد تغییر کرده‌ زیرا تغییرات آب و هوایی هرچه بیشتر راه خود را به بحث و گفتگوها باز کرده‌اند و مانند همیشه، فناوری رو به جلو حرکت کرده و با چالش‌های جدید زندگی ما پس از کووید مقابله کرده است.

نمایشگاه فناوری CES از روز سه‌شنبه سوم ژانویه(۱۳ دی) آغاز می‌شود و دو روز اول آن به خبرنگاران اختصاص خواهد داشت. در روز پنجشنبه پنجم ژانویه(۱۵ دی) درهای این نمایشگاه به روی عموم باز خواهد شد. این نمایشگاه تا روز یکشنبه هشتم ژانویه(۱۸ دی) ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه بزرگترین برندهای جهان به فعالیت می‌پردازند و با شرکای جدید دیدار می‌کنند و زیرک‌ترین مبتکران پا به عرصه می‌گذارند.

CES تمامی جنبه‌های فناوری را شامل می‌شود. از جمله مواردی که در این نمایشگاه فناوری به نمایش در می‌آید فناوری‌های مربوط به حوزه هوش مصنوعی، انرژی، خودرو، سلامت، سرگرمی، صفحه‌های نمایش و تلفن‌همراه، وسایل خانه، ربات، فناوری‌های ۵G و بسیاری از فناوری‌های دیگر است.

اولین نمایشگاه CES در سال ۱۹۶۷ در شهر نیویورک به اجرا درآمد. از آن زمان تاکنون هزاران محصول در این نمایشگاه رونمایی شده است که بسیاری از آنها زندگی ما را تغییر داده است.

نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ به دلیل شیوع کووید-۱۹ کاملا آنلاین برگزار شد و در سال ۲۰۲۲ بار دیگر شرکت‌ها به سالن‌های وسیع مرکز همایش لاس وگاس بازگشتند.

اما در CES سال ۲۰۲۳ باید منتظر دیدن چه فناوری‌هایی باشیم؟

رایانه‌ها

امسال در مهمترین نمایشگاه فناوری جهان چه خبر است؟

از مفاهیم تجربی لپ‌تاپ‌ها گرفته تا مانیتورهای متحول کننده این عرصه، CES همیشه مقصدی برای فناوری‌های مربوط به رایانه‌ها بوده است.

این نمایشگاه فناوری امسال چه به همراه خواهد داشت؟ انتظار می‌رود لپ‌تاپ‌ها همچنان در کانون اصلی نمایشگاه باقی بمانند و دهها دستگاه جدید و به روزرسانی شده برای سال جدید معرفی می‌شوند. لنوو، ایسوس، اچ‌پی و دل همگی قرار است لپ‌تاپ‌های جدیدی را برای سال ۲۰۲۳ رونمایی کنند و برای تبدیل شدن به بهترین لپ‌تاپ‌های معمولی و لپ‌تاپ‌های مناسب بازی رایانه‌ای با هم رقابت کنند.

تلویزیون‌های جدید

امسال در مهمترین نمایشگاه فناوری جهان چه خبر است؟

اگر بتوان روی حضور حتمی یک فناوری در CES حساب کرد، آن تلویزیون است. تولیدکنندگان، تلویزیون‌های جدیدی را عرضه خواهند کرد که بزرگ‌تر، روشن‌تر و بهتر از تلویزیون‌های قبلی هستند. از شرکت‌هایی مانند ال جی، سامسونگ و سونی و همچنین TCL و Vizio انتظار می‌رود که محصولات جدیدی ارائه کنند. ما انتظار دیدن تلویزیون‌هایی با فناوری QD-OLED به عنوان آینده فناوری پیشرفته تلویزیون‌ها را نیز داریم. تلویزیون QD-OLED همان مدل اولد است که به‌جای فیلتر رنگ در جلوی پیکسل‌های آبی، از لایه‌ی کوانتوم دات(Quantum Dot) بهره می‌برد.

در سال ۲۰۲۲، اولین نشانه‌های توسعه تلویزیون‌های QD-OLED را دیدیم. آیا سال ۲۰۲۳ سالی خواهد بود که این فناوری به جریان اصلی تبدیل خواهد شد؟

از تجهیزات صوتی نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. ساندبارها هنوز هم محبوب هستند و ما باید انتظار داشته باشیم که آنها به پیشرفت تدریجی خود ادامه دهند و به کار بهتر و یکپارچه‌تر با تلویزیون‌هایی بپردازند.

مثل همیشه، CES میزبان هدفون‌های جدید خواهد بود.

بازی‌های رایانه‌ای

امسال در مهمترین نمایشگاه فناوری جهان چه خبر است؟

طرفداران بازی‌های ویدیویی معمولاً به CES توجه زیادی ندارند، زیرا این نمایشگاهی نیست که از نظر تاریخی به رونمایی‌های بزرگ بازیها مرتبط باشد. با این حال، همین سال گذشته، سونی جزئیات مربوط به هدست PlayStation VR۲ خود را در CES به اشتراک گذاشت و حتی از بازی واقعیت مجازی Horizon: Call of the Mountain رونمایی کرد.

البته امسال نباید انتظار چنین سورپرایزی را داشته باشید اما مواردی هست که باید به آنها توجه کرد. مطمئناً می‌دانیم که واقعیت مجازی نقش مهمی در این نمایشگاه ایفا خواهد کرد، زیرا HTC در حال آماده شدن برای رونمایی از هدست جدید خود است که می‌تواند برای گیمرها مناسب باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که سونی از نمایشگاه امسال به عنوان یک مهمانی بزرگ پیش از عرضه برای PlayStation VR۲ استفاده کند که قرار است در ماه فوریه وارد بازار شود.

دستگاه‌های بازی‌ قابل حمل هم مواردی هستند که باید امسال به تماشای آن‌ها بنشینیم. باید دید که CES سال جاری چه دیدی از نحوه تغییر فناوری بازی‌های قابل حمل در عصر فضای ابری به ما ارائه می‌دهد.

تلفن‌های همراه

امسال در مهمترین نمایشگاه فناوری جهان چه خبر است؟

نمایشگاه فناوری CES پیش از این کانون فناوری‌های مربوط به تلفن‌های هوشمند بوده است. چند سال پیش، ما از اپل، سامسونگ، ال‌جی و سایر برندها اطلاعیه‌هایی دریافت می‌کردیم که این نمایشگاه‌ها را به یکی از بهترین نمایشگاه‌ها برای تلفن‌های هوشمند، پوشیدنی‌ها و موارد دیگر تبدیل می‌کرد. مدتی است که این موضوع در مورد CES صدق نمی‌کند، اما این بدان معنا نیست که CES ۲۰۲۳ هیچ خبر خوبی از فناوری تلفن‌های همراه به همراه نخواهد داشت.

بعید است سامسونگ گلکسی جدید سری S خود را در این نمایشگاه معرفی کند اما انتظار شنیدن اخبار تی‌سی‌ال و نوکیا داریم. لنوو نیز از حلقه هوشمند جدید خود که برای زنان طراحی شده رونمایی خواهد کرد.

خانه هوشمند

امسال در مهمترین نمایشگاه فناوری جهان چه خبر است؟

استاندارد جهانی جدید برای اتصال خانه‌های هوشمند سال گذشته به دلایل خوبی سر زبان‌ها افتاد. این فناوری نوید آن را می‌دهد که از دستگاه‌هایی که تنها با تعداد انگشت شماری از همتایان خود ارتباط دارند رها شویم و در نهایت خانه هوشمندی قابل اعتماد با اتصال آسان داشته باشیم که یک دهه پیش قریب‌الوقوع به نظر می‌رسید. اکنون به نظر می‌رسد دستگاه‌های جدید از جمله چراغ، قفل و لوازم خانگی هوشمند راه خود را به CES و قفسه‌های فروشگاه‌ها پیدا خواهند کرد.

خودروها

امسال در مهمترین نمایشگاه فناوری جهان چه خبر است؟

نمایشگاه CES به اندازه نمایشگاه‌های خودرو در دیترویت و توکیو برای خودروسازان مهم شده است، و به راحتی می‌توان فهمید که علت آن چیست. این نمایشگاه فناوری نقطه آغازی برای خودروهای برقی است.

باید منتظر بمانیم تا مشخص شود مهم‌ترین نمایشگاه فناوری جهان چه موارد دیگری را برای ما به ارمغان خواهد آورد.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی