کد خبر: ۳۲۷۳۵
|
۰۹ دی ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

چین نخستین "نقشه راداری سه بعدی از ماه" را منتشر کرد! + تصاویر

چین نخستین نقشه‌برداری راداری سه‌بعدی خود از کره ماه را با سیستم راداری مجهز خود تحت عنوان "China Fuyan" منتشر کرد.

به گزارش«نبض فناوری»چین نخستین نقشه‌برداری راداری سه‌بعدی خود از کره ماه را با سیستم راداری مجهز به تأسیسات رصد فعال در اعماق فضا، واقع در جنوب غربی شهر "چونگ‌کینگ" انجام داده است.

این سامانه راداری که تحت عنوان "China Fuyan" و به معنی "چشم مرکب" است، به تازگی مرحله اول نصب و راه‌اندازی خود را به پایان رسانده است.

یک دانشگاه برجسته چینی ساخت مجموعه‌ای متشکل از 20 آنتن رادار بزرگ را برای ردیابی سیارک‌هایی آغاز کرده است که به صورت بالقوه برای زمین خطرناک هستند. این پروژه China Fuyan (چشم مرکب) نام دارد و هدایت آن بر عهده مؤسسه فناوری پکن است.

قرار است این آنتن‌ها از سیارک‌هایی که در 93 میلیون مایلی (150 میلیون کیلومتری) زمین (حدود فاصله خورشید تا زمین) قرار دارند، سیگنال‌هایی (نشانک‌هایی) را ارسال کرده تا اجرام را ردیابی و از آنها تصویربرداری کنند و احتمال تأثیر آنها بر سیاره ما را تعیین کنند.

تاکنون، دو آنتن در منطقه‌ای در چونگ‌کینگ، در جنوب چین، ساخته شده است. سامانه تکمیل‌شده شامل بیش از 20 آنتن رادار بوده که قطر هر یک بین 82 تا 98 فیت (25 تا 30 متر) است. چین مدعی است این سامانه دورترین سامانه راداری جهان خواهد بود اما جزئیات کمی از این طرح (از جمله طول موجی که استفاده خواهد شد) در دسترس قرار گرفته بود.

کشور چین , اخبار هوا و فضا ,

نقشه برداری سه بعدی راداری زمینی از ماه در اطراف دهانه کراویس. /CMG

 
کشور چین , اخبار هوا و فضا ,

نقشه برداری سه بعدی راداری زمینی از ماه در اطراف دهانه کراویس. /CMG

برخلاف تلسکوپ رادیویی کروی با دیافراگم 500 متری چین (FAST)، که برای جمع‌آوری مشاهدات سیگنال‌های رادیویی از فضا طراحی شده است، "فویان" سیگنال‌های رادیویی را به سمت اجرام آسمانی پرتاب می‌کند تا سیارک‌ها و سیارات زمینی را در منظومه شمسی رصد کند.

کشور چین , اخبار هوا و فضا ,

چهار رادار برای فاز اول پروژه چین فویان در شهر "چونگ‌کینگ" جنوب غربی چین ساخته شده است. /BIT

این پروژه که توسط مؤسسه فناوری پکن (BIT) و مرکز نوآوری چونگ‌کینگ هدایت می‌شود، دارای سه فاز ساخت و ساز خواهد بود که مرحله اول، بررسی امکان‌سنجی سیستم راداری و نقشه برداری تصویری با وضوح بالا از ماه است. پس از تکمیل فاز سوم، انتظار می‌رود این پروژه، رصد با وضوح بالای سیارک‌ها را در فاصله 150 میلیون کیلومتری زمین انجام دهد.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی