کد خبر: ۳۲۷۵۲
|
۱۰ دی ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰
نمایشگاه CES ۲۰۲۳

رونمایی ویژگی جدید ابداعی شرکت بی‌ام‌و

شرکت خودروسازی بی‌ام‌و در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ مفهوم جدید خود را موسوم به «ویژن کار»(Vision Car) معرفی خواهد کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، آی‌ای اعلام کرد، برنامه شرکت بی‌ام‌و برای آینده تولید تعداد زیادی خودروی الکتریکی جدید است. این شرکت در حال حاضر مجموعه‌ای قدرتمند از وسایل نقلیه الکتریکی دارد، اما پلتفرم جدید آن تنها بر روی برقی‌سازی متمرکز خواهد بود.

دکتر نیکلاس پیتر مدیر مالی شرکت BMW قبلاً در پایان گزارش سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ این شرکت اعلام کرد که بی‌ام‌و از ویژگی جدید خود موسوم به «ویژن کار»(Vision Car) در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ رونمایی خواهد کرد.

وی می‌گوید: در نمایشگاه CES در لاس وگاس، ما یک وسیله نقلیه رویایی را معرفی خواهیم کرد که زیربنای تخصص دیجیتال ما خواهد بود. آینده گروه BMW، الکتریکی و دیجیتالی است.

این تنها اطلاعاتی است که در حال حاضر در مورد این مفهوم جدید منتشر شده است. اگرچه اندازه و طراحی آن ناشناخته است، اما بدون شک کاملاً برقی خواهد بود. دیدن اینکه این ایده احتمالا از باتری‌های سلول دَوار(round-cell batteries) جدید شرکت BMW استفاده می‌کند، بسیار جالب خواهد بود.

نوید یک جهش بزرگ در فناوری

نسل ششم سلول‌های لیتیوم-یون بی‌ام‌و در مقایسه با سلول‌های منشوری که امروزه استفاده می‌شوند، چگالی انرژی را بیش از ۲۰ درصد افزایش می‌دهد. بی‌ام‌و وعده «یک جهش بزرگ در فناوری» را داده است، زیرا سلول‌های دوار خودروهای الکتریکی را در چرخه WLTP تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهند و سرعت شارژ را نیز به همان نسبت افزایش می‌دهند.

مدل‌های Neue Klasse از فناوری ۸۰۰ ولت با قابلیت‌های شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند که به صاحبان آن این امکان را می‌دهد تا ۳۰ دقیقه سریع‌تر از مدل‌های برقی دیگر شارژ خودروی خود را از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد برسانند.

گفتنی است که شرکت BMW چند ماه پیش مفهوم جدید Vision Car خود را معرفی کرد، چرا که این شرکت در حال حرکت به سمت یک زبان طراحی و سبک جدید است.

Neue Klasse یک فرصت منحصر به فرد برای ساخت و طراحی یک چیز از روی یک ورق کاغذ خالی ارائه می‌دهد. اولین خودروهایی که با زبان طراحی جدید BMW طراحی می‌شوند، خودروهای سری ۳ مبتنی بر Neue Klasse و نسل دوم iX۳ خواهند بود.

بی‌ام‌و در نهایت خط خودروهای الکتریکی خود را با مدل‌هایی از رده پرتیراژ به انواع خاص با عملکرد بالا توسعه خواهد داد. در حالی که این روند ادامه دارد، خودروهای موتور احتراق داخلی این شرکت همچنان بر روی پلتفرم‌های دیگر ساخته می‌شوند.

الیور زیپس رئیس هیئت مدیره BMW یک سخنرانی کلیدی پیش از رونمایی در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ خواهد داشت که امیدواریم چشم انداز آینده شرکت BMW را روشن کند.

نمایشگاه CES ۲۰۲۳

از آخرین نمایشگاه CES که در شرایط عادی در سال ۲۰۲۰ برگزار شد، موارد زیادی تغییر کرده است. اقتصاد زیر و رو شده است. زنجیره‌های تامین به مشکل خورده‌اند و نگرش‌ها بیش از حد تغییر کرده‌ زیرا تغییرات آب و هوایی هرچه بیشتر راه خود را به بحث و گفتگوها باز کرده‌اند و مانند همیشه، فناوری رو به جلو حرکت کرده و با چالش‌های جدید زندگی ما پس از کووید مقابله کرده است.

نمایشگاه فناوری CES از روز سه‌شنبه سوم ژانویه(۱۳ دی) آغاز می‌شود و دو روز اول آن به خبرنگاران اختصاص خواهد داشت. در روز پنجشنبه پنجم ژانویه(۱۵ دی) درهای این نمایشگاه به روی عموم باز خواهد شد. این نمایشگاه تا روز یکشنبه هشتم ژانویه(۱۸ دی) ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه بزرگترین برندهای جهان به فعالیت می‌پردازند و با شرکای جدید دیدار می‌کنند و زیرک‌ترین مبتکران پا به عرصه می‌گذارند.

نمایشگاه CES تمامی جنبه‌های فناوری را شامل می‌شود. از جمله مواردی که در این نمایشگاه فناوری به نمایش در می‌آید فناوری‌های مربوط به حوزه هوش مصنوعی، انرژی، خودرو، سلامت، سرگرمی، صفحه‌های نمایش و تلفن‌همراه، وسایل خانه، ربات، فناوری‌های ۵G و بسیاری از فناوری‌های دیگر است.

اولین نمایشگاه CES در سال ۱۹۶۷ در شهر نیویورک به اجرا درآمد. از آن زمان تاکنون هزاران محصول در این نمایشگاه رونمایی شده است که بسیاری از آنها زندگی ما را تغییر داده است.

نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ به دلیل شیوع کووید-۱۹ کاملا آنلاین برگزار شد و در سال ۲۰۲۲ بار دیگر شرکت‌ها به سالن‌های وسیع مرکز همایش لاس وگاس بازگشتند.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی