کد خبر: ۳۲۷۷۰
|
۱۱ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۳

چگونه یک گرافیست ماهر استخدام کنیم؟

آیا در کسب‌وکار خود نیاز به استخدام گرافیست دارید؟ تردیدی نیست که استخدام فردی خلاق در حوزه طراحی گرافیک، مزایای مختلفی را برای کسب‌وکار شما به همراه خواهد داشت. مزایایی مانند ارتقای برند کارفرمایی، افزایش تعامل سازنده با مخاطبان و استفاده از راه‌حل‌های خلاقانه، جزء مهم‌ترین دلایل برای انتشار آگهی های استخدام طراح گرافیک هستند.

استخدام گرافیست

آیا در کسب‌وکار خود نیاز به استخدام گرافیست دارید؟ تردیدی نیست که استخدام فردی خلاق در حوزه طراحی گرافیک، مزایای مختلفی را برای کسب‌وکار شما به همراه خواهد داشت. مزایایی مانند ارتقای برند کارفرمایی، افزایش تعامل سازنده با مخاطبان و استفاده از راه‌حل‌های خلاقانه، جزء مهم‌ترین دلایل برای انتشار آگهی های استخدام طراح گرافیک هستند.

با استخدام یک گرافیست ماهر، می‌توانید طرح‌ها و پروژه های خلاقانه و جذابی را به مخاطبان خود ارائه دهید. در این مقاله با بررسی حقوق و دستمزد طراح گرافیک، به نحوه استخدام گرافیست اشاره خواهیم کرد. همچنین با نگاهی به برخی از مهم‌ترین شرایط استخدامی گرافیست، شما را در نوشتن متن آگهی های استخدام طراح گرافیک یاری می‌کنیم.

چرا باید آگهی های استخدام طراح گرافیک منتشر کنیم؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که برای استخدام گرافیست در کسب‌وکار شما وجود دارد، حرفه‌ای نمودن چهره کسب‌وکار شما در نظر مخاطبان است. در حقیقت طراحی لوگو و ایجاد تصویری حرفه‌ای از کسب‌وکار، می‌تواند به انتقال پیام و ماندگاری آن در ذهن مخاطب کمک فراوانی نماید.

طراحی و گرافیک حوزه‌ای است که از رنگ‌ها و تصاویر، برای انتقال پیام استفاده می‌کند. طراحان گرافیک به‌خوبی می‌توانند با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی یا نرم افزارهای تخصصی و تکنیک‌هایی مانند موشن گرافیک، به شیوه خوشایندی کسب‌وکار شما را به مخاطبان معرفی نمایند.

این بدان معنا است که با یک نگاه به لوگو یا تصویر منتشرشده از محصول شما، مخاطب می‌تواند مفهوم یا پیام موردنظر را دریافت کند. درنتیجه می‌توان گفت با استخدام گرافیست ماهر، شانس بیشتری برای جذب مشتریان بالقوه وجود خواهد داشت.

استخدام گرافیست و صرفه‌جویی در زمان

همچنین استخدام یک طراح گرافیک، می‌تواند موجب صرفه‌جویی در زمان شما شود. شما به مدیریت کسب‌وکار خود پرداخته و انجام اموری مانند طراحی لوگو و استفاده از نرم افزارهای گرافیکی مانند تری دی مکس و نرم افزار فتوشاپ را به یک گرافیست ماهر می‌سپارید.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

یک نمونه کار طراحی خوب و باکیفیت، می‌تواند در طول زمان به یک دارایی باارزش تبدیل شود. به همین دلیل استخدام یک گرافیست ماهر برای انجام کارهای حرفه‌ای، بهتر از استخدام چند گرافیست مبتدی خواهد بود.

همچنین یک گرافیست ماهر به‌خوبی می‌داند از کدام روش، برای داشتن یک چاپ باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه استفاده کند. به‌عنوان‌مثال یک گرافیست حرفه‌ای با استفاده درست از کاغذها و انتخاب اندازه چاپی مناسب، در هزینه‌های مرتبط با رنگ و کاغذ صرفه‌جویی خواهد کرد.

همچنین طراحان گرافیک با استفاده از نرم افزارهای تخصصی، می‌توانند از بروز مشکلات چاپی جلوگیری نمایند. همچنین طراحان می‌توانند با استفاده از روش‌های مناسب، طرح‌هایی مقیاس‌پذیر برای وب‌سایت شما ایجاد نمایند. درنتیجه از صرف هزینه‌های اضافی، برای ایجاد تغییرات کوچک در وب‌سایت جلوگیری خواهد شد.

حقوق و دستمزد پیشنهادی برای استخدام گرافیست در ایران

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که پیش از استخدام گرافیست باید موردتوجه قرار دهید، میزان حقوق پیشنهادی شما به یک گرافیست حرفه‌ای است. با تعیین حقوق و دستمزد پیشنهادی خود می‌توانید ضمن مدیریت هزینه‌های کسب‌وکار، در زمان و هزینه‌های استخدامی خود صرفه‌جویی کنید.

درنتیجه پیش از انتشار آگهی های استخدام گرافیست، بهتر است بودجه لازم برای استخدام نیروی موردنیاز خود را تعیین نمایید. به همین دلیل در این بخش به درآمد یک طراح گرافیک در تهران و سایر شهرها نگاهی خواهیم انداخت.

بر اساس یک نظرسنجی که از بین 925 نفر از فعالان حوزه طراحی و گرافیک انجام شده است، حقوق و دستمزد پیشنهادی طراحان گرافیک در سال 1401 مشخص گردید. خوب است بدانید که افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی، در مشاغلی مانند گرافیست، مدیر هنری، تصویرساز، انیماتور و موشن گرافیست، مشغول به فعالیت بوده‌اند.

در جدول زیر حقوق و دستمزد پیشنهادی فارغ‌التحصیلان رشته گرافیک و متقاضیان استخدامی حوزه طراحی و گرافیک در تهران و سایر شهرهای کشور، بر اساس جایگاه شغلی آورده شده است:

جایگاه شغلی

منطقه فعالیت

درآمد طراح گرافیک

(میلیون تومان)

کارشناس

تهران

6.6

کارشناس ارشد

تهران

9.5

مدیر

تهران

13.7

کارشناس

شهرهای بزرگ

5.4

کارشناس ارشد و مدیر

شهرهای بزرگ

6

کارشناس

شهرهای کوچک

5.8

کارشناس ارشد و مدیر

شهرهای کوچک

6

انتخاب نوع همکاری با یک گرافیست

یکی دیگر از مواردی که باید برای استخدام گرافیست موردتوجه قرار دهید، تعیین شرایط همکاری است. اگر در کسب‌وکار شما پروژه های موشن گرافیک، طراحی لوگو یا طراحی گرافیک به شکل پیوسته و دائمی وجود ندارند، انتخاب یک طراح گرافیک پروژه‌ای یا فریلنسر می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

در این صورت با استخدام یک طراح گرافیک پروژه‌ای، می‌توانید در هزینه‌های خود به شکل قابل‌توجهی صرفه‌جویی نمایید. همچنین یک فریلنسر، معمولا دارای سابقه کاری بیشتری نسبت به یک گرافیست تازه‌کار خواهد بود. این در حالی است که معمولا استخدام گرافیست تمام‌وقت، می‌تواند به حفظ پیوستگی شیوه طراحی در طرح‌های شما کمک فراوانی نماید.

تهیه متن آگهی های استخدام رشته گرافیک

پیش از انتشار آگهی های استخدام گرافیست، باید متن آگهی استخدامی را بنویسید. در حقیقت برای پیدا کردن یک گرافیست ماهر، متن آگهی شغلی باید دارای ویژگی‌های مشخصی باشد. معمولا در متن آگهی استخدام رشته گرافیک، به مختصری از شرح وظایف و مسئولیت‌های گرافیست اشاره می‌شود.

همچنین شرایط استخدامی از دیگر موارد مهمی است که در تمام آگهی‌های استخدامی، مورداشاره قرار می‌گیرد. برخی از کارفرمایان با درج حقوق و دستمزد پیشنهادی خود در متن آگهی استخدامی، کارجویان را پیش از ارسال رزومه از درآمد گرافیست در سازمان خود مطلع می‌کنند.

در هنگام انتشار آگهی های استخدام گرافیست، بهتر است برخی از کلمات کلیدی را که در رابطه با فرصت های شغلی گرافیست هستند، در متن آگهی‌های استخدامی قرار دهید. با انجام این کار می‌توانید آگهی استخدامی خود را در معرض دید تعداد بیشتری از کارجویان رشته گرافیک قرار دهید. در ادامه به برخی از این کلمات کلیدی در حوزه طراحی و گرافیک اشاره شده است:

  • طراحی گرافیک
  • طراح گرافیک
  • هنر
  • ایلوستریتور
  • طراحی
  • گرافیست دورکار
  • طراحی
  • نرم افزار فتوشاپ
  • تری دی مکس
  • طراحی و گرافیک
  • طراحی لوگو
  • نرم افزارهای گرافیکی
  • اصول طراحی گرافیک
  • موشن گرافیک

همچنین برای استخدام یک گرافیست، باید در متن‌ آگهی‌های استخدامی به مهم‌ترین شرایط و مهارت های لازم برای استخدام گرافیست اشاره کنید. به همین دلیل در ادامه، برخی از شرایط استخدامی در حوزه طراحی و گرافیک آورده شده است:

  • سابقه کار مرتبط
  • تسلط به نرم افزارهای تخصصی مانند نرم افزار فتوشاپ، تری دی مکس و افترافکت
  • روحیه کار تیمی
  • توانایی کار کردن هم‌زمان روی چند پروژه
  • روحیه یادگیری
  • مسئولیت‌پذیری
  • مدیریت زمان

همچنین بهتر است در رزومه کارجویان، به مواردی مانند لینک‌های نمونه کار و مدارک شرکت در دوره های طراحی توجه کنید. معمولا طراحان گرافیک برای تبدیل شدن به یک گرافیست‌ ماهر، در دوره های طراحی شرکت می‌کنند. در این صورت این طراحان گرافیک پیش از اینکه وارد بازار کار شوند، می‌توانند مهارت های لازم برای پیشرفت در مسیر شغلی خود را بدست آورند.

انتشار آگهی های استخدام طراح گرافیک

بعد از تعیین مواردی مانند متن آگهی استخدامی، شرایط همکاری و حقوق و دستمزد طراح گرافیک، باید آگهی های استخدام گرافیست را برای کسب‌وکار خود منتشر کنید. برای پیدا کردن یک گرافیست ماهر که در دوره های طراحی با اصول طراحی گرافیک آشناشده و به نرم افزارهای تخصصی طراحی و گرافیک هم مسلط است، می‌توانید آگهی های استخدام خود را در سایت‌های کاریابی منتشر کنید.

سایت‌های کاریابی یکی از بهترین منابع کاریابی و استخدام، برای انتشار آگهی های استخدام شما هستند. یکی از دلایل این موضوع این است که مخاطبان این سایت‌ها بسیار زیاد بوده و تعداد زیادی از افراد جویای کار، به آگهی های استخدام شما در این سایت‌ها دسترسی خواهند داشت.

همچنین سایت‌های کاریابی معمولا با اختصاص بخشی برای کارفرمایان، خدمات مختلفی را در اختیار مدیران و مسئولان منابع انسانی شرکت‌ها قرار می‌دهند. در ادامه برخی از خدمات موجود در سایت‌های کاریابی معتبر برای کارفرمایان، آورده شده است:

  • امکان ارسال آگهی های استخدام گرافیست در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام
  • امکان استفاده از پنل اختصاصی برای مدیریت رزومه‌های دریافتی
  • آگاهی از حقوق و دستمزد پیشنهادی طراحان گرافیک
  • دسترسی به اطلاعات کامل کارجویان رشته گرافیک فراتر از رزومه آن‌ها مانند فایل معرفی صوتی و نتایج تست‌های شخصیت شناسی
  • امکان دریافت مشاوره‌‌های تخصصی در حوزه استخدام
  • ثبت آگهی های استخدام طراح گرافیک به همراه امکان تعیین شرایط احراز شغل
  • امکان جستجو در بانک رزومه‌های کارجویان با استفاده از فیلترهای مختلف
  • امکان ارزیابی کارجویان و درخواست از متقاضیان شغلی برای شرکت در آزمون‌های استاندارد
  • شرکت در نمایشگاه کار
  • امکان ایجاد صفحه اختصاصی سازمانی و ارتقای برند کارفرمایی

جمع‌بندی

در این مقاله کوشیدیم تا به این سوال پاسخ دهیم که: «چگونه یک گرافیست ماهر استخدام کنیم؟». برای این منظور ضمن اشاره به ضرورت‌ها و دلایل استخدام گرافیست، به مواردی مانند حقوق و دستمزد پیشنهادی در حوزه طراحی و گرافیک اشاره کردیم. همچنین با اشاره به بهترین روش انتشار آگهی‌های استخدامی، شما را در نوشتن متن آگهی استخدامی طراح گرافیک یاری نمودیم.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی