کد خبر: ۳۲۸۱۹
|
۱۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰
نمایشگاه CES ۲۰۲۳

تایوان با ۹۶ استارتاپ به CES ۲۰۲۳ رفت

چهار وزارتخانه در تایوان برای حمایت از استارت‌آپ‌های این کشور به همکاری پرداخته و ۹۶ استارت‌اپ برای شرکت در CES ۲۰۲۳ معرفی کردند.

به گزارش «نبض فناوری»، ای‌تایمز اعلام کرد، شورای ملی علم و فناوری تایوان(NSTC) با شورای توسعه ملی، وزارت امور اقتصادی و وزارت امور دیجیتال این کشور به همکاری پرداخته تا از استارتاپ‌ها برای شرکت در CES ۲۰۲۳ به طور کامل حمایت کنند. این نه تنها بزرگ‌ترین همکاری چهار وزارت‌خانه است بلکه نشان‌ دهنده‌ی جاه‌طلبی دولت تایوان برای حمایت از جهانی شدن استارتاپ‌های این کشور است. بدین ترتیب ۹۶ استارت‌آپ تایوانی آماده حضور در CES ۲۰۲۳ هستند.

بیش از ۳۰ درصد استارت‌آپ‌های دانشگاهی که تایوان برای شرکت در CES ۲۰۲۳ برگزیده است بر سلامت دیجیتال، سبک زندگی، هوش مصنوعی، امنیت سایبری و فناوری‌های مربوط به آب و هوا تمرکز دارند.

علاوه بر آن تایوان جایزه «The Tech Innovation Excellence Award» به اختصار TIE را برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ معرفی کرد که هدف آن استقبال از استارت‌آپ‌های بین‌المللی برای توسعه محلی و ساخت برنامه‌های کاربردی نوآورانه جدید در تایوان و نزدیک‌ کردن این کشور به جهان است.

این جایزه در CES ۲۰۲۳ به طور مشترک از سوی ایالات متحده آمریکا، فرانسه، کانادا، رژیم صهیونیستی، هلند، سوئیس و ژاپن اعلام خواهد شد.

جایزه TIE اولین جایزه نوآوری برای جذب استعدادهای جهانی و ایجاد همکاری بین‌المللی از سوی تایوان است. تمرکز این جایزه در سال ۲۰۲۳ بر انتشار صفر خالص است.

هفت استارتاپ تایوانی موفق به دریافت جایزه نوآوری CES ۲۰۲۳ شده‌اند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

استارت‌اپ «ARTIFICIAL INTELLIGENCE»

اسلیمکا(Slimca) توسط این استارتاپ طراحی و تولید شده است. این دستگاه جایگزین دستگاه‌های ضبط صوت بزرگ و سنگین می‌شود و ابعادی مشابه یک کارت اعتباری دارد.

استارتاپ «CytoAurora»

CytoAurora یک شرکت زیست‌فناوری است که بر توسعه فناوری سلولی و پلتفرم‌های کاربردی تشخیصی تمرکز دارد.

استارتاپ «ible»

Ible یک شرکت اینترنت اشیاء و دستگاه‌های پوشیدنی است که قصد دارد محصولاتی برای بهبود کیفیت زندگی و مراقبت از عزیزان فراهم کند.

استارتاپ «Decloak Intelligences»

این استارتاپ در زمینه حریم خصوصی و جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و محاسبه داده‌هایی که با مقررات حفاظت از حریم خصوصی مطابقت دارند، فعالیت می‌کند.

استارتاپ «NeuinX»

این استارت‌اپ در زمینه تجزیه و تحلیل تصاویر ورزشی فعالیت می‌کند و آثار خود را در بسیاری از کنفرانس‌ها و مجلات بین‌المللی برتر منتشر کرده است.

استارتاپ هوش مصنوعی «Mindtronic»

«Mindtronic» سیستمی است که در خودروی کاربر ادغام شده و نمایشگر هوش مصنوعی را بر روی شیشه جلو برای راننده به نمایش می‌گذارد. این هوش مصنوعی با تشخیص سطح بی توجهی راننده در هر محیط پویا، به جلوگیری از تصادف کمک می‌کند.

استارتاپ «MBRAN FILTRA»

«Mbran Filtra» در سال ۲۰۱۹ با تمرکز بر مطالعه و توسعه مواد فیلتراسیون غشایی تاسیس شد. فرآیند انحصاری NTV-IPS آنها برای تشکیل ساختارهای متخلخل نامتقارن برای سفارشی کردن مجموعه‌ای مطمئن از غشاهای میکروفیلتراسیون، می‌تواند در بسیاری از صنایع، نمک زدایی یا فاضلاب استفاده شود.

استارتاپ «Neurobit Technologies»

این استارتاپ با هدف ارائه فناوری‌های انقلاب برای جامعه پزشکی به ادغام سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌پردازد و از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای بهبود دقت تشخیص پزشکی استفاده می‌کند.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی