کد خبر: ۳۲۸۴۲
|
۱۵ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰
در نمایشگاه CES معرفی شد

شارژر وایرلس اندرویدی مشابه MagSafe اپل

در نمایشگاه CES 2023 از شارژر جدیدی رگوشی‌های اندرویدی رونمایی شد. این شارژر وایرلس مشابه شارژر MagSafe آیفون خواهد بود که با گوشی‌های اندرویدی سازگاری دارد.

به گزارش «نبض فناوری»، هدف از این کار، یکدست‌سازی صنعت موبایل تحت یک استاندارد جهانی است که برای راحتی بیشتر کاربران در هنگام شارژ تجهیزات استفاده می‌شود.

طبق بیانیه مطبوعاتی که منتشر شده است، دستگاه‌هایی که دارای استاندارد شارژ بی‌سیم Qi هستند، می‌توانند با کمک شارژر مغناطیسی شارژ شوند؛ در نتیجه، ایمنی بالاتری دارند و کارآمدتر خواهند بود.

اپل در این امر، شارژر وایرلس MagSafe را برای محصولات خود در نظر گرفته و اعلام کرد که این دستگاه با آیفون 12، آیفون 13 و آیفون 14 سازگاری خواهد داشت.

شارژر وایرلس اندرویدی مشابه MagSafe اپل

با این حال، سایر شرکت‌ها قصد دارند از مشابه همین شارژر آیفون استفاده کنند و به راحتی دستگاه‌های اندرویدی که شامل گوگل، سامسونگ یا هر شرکت دیگری است، را شارژ کنند.

احتمالا این فناوری شارژ بی‌سیم Qi2، در اواخر سال جاری یعنی سال 2023 جایگزین استاندارد Qi می‌شود. این دستگاه می‌تواند روی گوشی‌هایی که سطح صافی ندارند نیز بایستد. استاندارد Qi2 می‌تواند امکان شارژ سریع‌تر دستگاه‌های اندرویدی را نیز فراهم کند. علاوه بر آن، مزیت دیگر این تکنولوژی، ایمنی و کم‌مصرف بودن آن است. بنابراین، عمر باتری صدمه نمی‌بیند و گوشی کمتر آسیب خواهد دید.

دیگر زمان آن رسیده که از فناوری‌های شارژ سیمی عبور کنیم؛ چرا که این دستگاه‌ها می‌توانند به گوشی صدمه زده، ایمن نیستند و عمر باتری را نیز به مرور کم خواهند کرد. همچنین امکان دارد دوشاخه آن به دلیل فشار وارده، بشکند. شارژر MagSafe می‌تواند به پشت دستگاه بچسبد و حتی در هنگام حرکت نیز، از جای خود تکان نخورد.

شارژر بی‌سیم MagSafe در طی این چند سال، در گوشی‌های آیفون بسیار خوب عمل کرد؛ حالا امیدواریم با رونمایی از مشابه آن در صنعت گوشی‌های اندرویدی، شاهد چشم‌انداز جدیدی در فناوری‌ گوشی‌های آینده باشیم.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی