کد خبر: ۳۲۹۲۴
|
۲۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

چرا مسئولان رغبتی برای حمایت از بازی‌سازان ندارند

صنعت بازی در کشور نه تنها مورد توجه مسئولان قرار نگرفته؛ بلکه مدام برمشکلات آن‌ها نیز افزوده می‌شود به گونه‌ای که با ایجاد موانع بسیار و تصمیمات غیرتخصصی در زیرساخت اینترنت کشور، ضربات جدی بر پیکره این صنعت و فعالان آن هم وارد شده است.

مریم سوملایر 

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» یکی از صنایعی که امروزه مورد توجه قرار گرفته صنعت بازی‌سازی است به طوریکه یکی از صنایع درآمدزا در دنیا به شمار می‌رود در کشور ما نیز افراد زیادی در این زمینه فعالیت داشته و کسب درآمد می‌کنند.

متاسفانه صنعت بازی در کشور نه تنها مورد توجه مسئولان قرار نگرفته بلکه مدام برمشکلات آن‌ها نیز افزوده می‌شود به گونه‌ای که با ایجاد موانع بسیار و تصمیمات غیرتخصصی در زیرساخت اینترنت کشور، ضربات جدی و عمیقی بر پیکره این صنعت و فعالان آن هم وارد شده است.

براساس این گزارش محدودیت دسترسی و اتصال به سرویس‌های خارجی سبب شده بسیاری از ابزار‌های مهم و حیاتی در بازی‌سازی از دسترس خارج شوند. لازم به ذکر است این سرویس‌ها از جمله گوگل پلی استور و برخی از اپ‌های خارجی عموما ایرانیان را تحریم کرده و قبل از این محدودیت‌ها به سختی این تحریم‌ها را پشت سر می‌گذاشتیم.

باید گفت که اختلال اینترنت، کندی سرعت و قطعی‌های پی‌در‌پی باعث ایجاد تجربه کاربری بد برای بازیکنان شده است در حال حاضر بازی‌های آنلاین ایرانی با چالشی بسیار سخت روبرو هستند و اختلالات اینترنت منجر به کاهش حجم مخاطبین، میزان رضایت آن‌ها و کاهش درآمد گردیده است. از سوی دیگر بسیاری فعالان این عرصه به دلیل نبود حمایت و ایجاد موانع مجبور به مهاجرت شدند تا از این طریق حرفه‌شان آسیب نبیند.

براساس این گزارش در گذشته نیز اکثر بازی‌سازان به دلیل عدم حمایت مجبور به کوچ شدند حال این سوال پیش می‌آید چرا مسئولان کشور رغبتی برای حمایت ندارند و حتی تلاش نمی‌کنند که بخشی از مشکلات کلیدی این قشر را برطرف سازند؛ بنابراین با شرایط فوق و با ادامه دار شدن این فرایند باید شاهد کوچ دسته جمعی بازیسازان به کشور‌های همسایه و از دست رفتن هزاران شغل در کشور خواهیم بود.

ارسال نظرات
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی