کد خبر: ۳۲۹۶۵
|
۲۲ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰
وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت:

با قطع سراسری اینترنت در زمان برگزاری کنکور مخالفیم

وزیر ارتباطات با بیان اینکه با قطع سراسری اینترنت در زمان برگزاری کنکور مخالفت کردیم، گفت: در جلسه شورای امنیت کشور با درخواست سازمان سنجش برای قطع مقطعی اینترنت همراه فقط در محدوده حوزه‌های امتحانی کنکور موافقت شد.

به گزارش «نبض فناوری»، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به خبرنگاران درباره احتمال قطعی سراسری اینترنت در ساعات برگزاری کنکور گفت: دوستان ما در سازمان سنجش آموزش کشور به دنبال این بودند که اینترنت به شکل سراسری قطع شود که ما به‌شدت با این درخواست مخالفت کردیم چراکه اعتقاد داریم امروزه اینترنت برای مردم به‌نوعی تبدیل به هوا شده است و تمام زندگی مردم از اقتصاد، کسب‌وکار، آموزش، فرهنگ و سرگرمی به اینترنت وابسته شده است؛ بنابراین دیگر نمی‌شود اینترنت را برای موضوعی خاص به‌صورت سراسری قطع کرد.

وی افزود: با این‌ وجود درخواست سازمان سنجش روز گذشته در شورای امنیت کشور بررسی شد و این درخواست به‌صورت محدود و با شروطی مورد موافقت قرار گرفت. به‌این‌ترتیب که صرفا اینترنت همراه، در روزهای پنج شنبه و جمعه در ساعات برگزاری کنکور و فقط در محدوده حوزه‌های امتحانی قطع می شود و تلاش می کنیم که پیش از قطع از طریق ارسال پیام به ساکنان نزدیک به سایت‌های ارتباطی (BTS) محدوده حوزه‌های امتحانی اطلاع رسانی کنیم.

زارع پور تصریح کرد: البته ما اعتقاد داریم روش‌های بسیار بهتر و فناورانه‌ای برای مبارزه با تقلب در آزمون‌ها وجود دارد که امیدواریم دوستان ما در سازمان سنجش آموزش کشور به این سمت حرکت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه بار دیگر با تکذیب آنچه به‌عنوان طبقاتی شدن اینترنت در رسانه‌ها مطرح‌شده است گفت: اینترنت طبقاتی به معنای اینکه یک طبقه‌ای خاص از اینترنت پرسرعت برخوردار شود؛ خیر چنین برنامه‌ای وجود ندارد. اساساً همه مردم برای ما خاص هستند و ما خود را موظف به فراهم کردن اینترنت پرسرعت و با کیفیت برای همه هموطنان از شهر تا روستا می دانیم.

وی افزود: با این‌حال ممکن است شرایط دسترسی به برخی سایت‌های تحریمی یا فیلتر شده را برای برخی مشاغل تسهیل کنیم؛ مثلاً برای برنامه‌نویس‌ها که نیاز به دسترس خاصی دارند و یا حتی برای گیمرها که هفته آینده برنامه‌ای در دستور کار داریم تا ابزار جدیدی برای آن‌ها رونمایی کنیم که زمان تأخیر بازی ها یا همان پینگ بازی‌ها کاهش پیدا کند.

زارع پور در خاتمه گفت: بنابراین ما به دنبال این هستیم که امکانات جدیدی را برای دسترسی بهتر مشاغلی فراهم کنیم. اما آیا فراهم کردن ابزارهای جدید به معنای طبقاتی کردن اینترنت است؟!

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی