کد خبر: ۳۲۹۹۸
|
۲۴ دی ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۱

قیمت بیت کوین از 20 هزار دلار عبور کرد

قیمت بیت کوین دوباره روند صعودی به خودش گرفته و حالا توانسته ارزش خود را به نزدیکی 21 هزار دلار برساند.

به گزارش «نبض فناوری»، قیمت بیت کوین برای اولین‌بار از زمان فروپاشی صرافی FTX در ماه نوامبر، از 20 هزار دلار فراتر رفت تا روزهای اولیه 2023 را با روندی صعودی شروع کند.

بزرگ‌ترین رمزارز از نظر ارزش بازار، در اواخر ماه نوامبر قیمت نزدیک به 15,700 دلار را تجربه کرد، البته در ادامه قیمت آن افزایش یافت و در اواسط دسامبر به نزدیکی 18 هزار دلار هم رسید. اما پس از آن با کاهش قیمت این ارز دیجیتال محبوب روبه‌رو شدیم تا جایی که سال 2023 را با قیمتی نزدیک به 16,500 دلار شروع کرد.

روند صعودی قیمت بیت کوین با شروع 2023

با شروع سال جدید میلادی، روند قیمت محبوب‌ترین رمزارز بازار تغییر کرد و روندی صعودی به خود گرفت. در حالی که روند افزایش قیمت این رمزارز در ابتدا آرام بود، اما طی دو روز گذشته این افزایش شتاب بیشتری گرفت تا اینکه حالا قیمت آن از 20 هزار دلار فراتر رفته است و در نزدیکی 21 هزار دلار قرار دارد.

در حالی قیمت این رمزارز در نزدیکی 21 هزار دلار است که در اکتبر و نوامبر 2021 شاهد رکوردشکنی آن و رسیدن قیمتش به 65 هزار دلار بودیم. با این وجود، عبور قیمت بیت کوین از مرز 20 هزار دلار می‌تواند نشان‌دهنده احیای بازار باشد. درحقیقت به گفته برخی تحلیلگران، با نشانه‌هایی از بازگشت بازار روبه‌رو هستیم.

قیمت بیت کوین از 20 هزار دلار عبور کرد

افزایش قیمت در بازار رمزارزها تنها محدود به بیت کوین نبوده و دیگر رمزارز محبوب بازار یعنی اتریوم هم رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده است. قیمت این ارز دیجیتال از نزدیکی 1,450 دلار، حالا به بیش از 1,550 دلار رسیده که برای اولین‌بار شاهد چنین قیمتی از نوامبر 2022 هستیم.

ارزش کلی بازار رمزارزها طی 24 ساعت گذشته افزایش نزدیک به 8 درصدی را تجربه کرده و به 983 میلیارد دلار رسیده است. این احتمال وجود دارد که ارزش بازار رمزارزها در چند ساعت آینده به 1 تریلیون دلار هم برسد. بااین‌وجود همچنان باید منتظر ماند و دید بازار به چه سمتی حرکت می‌کند و آیا بیت کوین و اتریوم می‌توانند به پله‌های قیمتی بعدی دست پیدا کنند یا تنها با یک افزایش کوتاه‌مدت در قیمت‌ها روبه‌رو هستیم.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی