کد خبر: ۳۳۰۱۱
|
۲۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۸:۲۱
دهقانی در جمع مدیران و کارگزاران فن‌بازارهای کشور:

شکل‌گیری ارتباط آگاهانه بین عرضه و تقاضا در حوزه دانش بنیان‌ها ضروری است

مدیران و کارگزاران فن بازارهای کشور به عنوان یکی از حلقه‌های اتصال بازیگران عرضه و تقاضا در بازار فناوری با معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش «نبض فناوری»، فن‌بازار محلی برای مبادلات فناورانه است. در واقع فن‌بازار یک پلت‌فرم برای توسعه فناوری است که با ایفای نقش واسطه اطلاعاتی و حقوقی، وظیفه نزدیک کردن طرف‌های «عرضه» و «تقاضا» در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته را بر عهده دارد.

روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در نشستی مشترک با مدیران و کارگزاران فن بازارهای کشور پس از دریافت گزارشی از فعالیت و دستاوردهای این شبکه، گفت: کارگزاران علم و فناوری در سطح بالاتری از نظر مهارت نسبت به شرکت‌های دانش بنیان قرار دارند.

وی با تأکید بر اینکه کارگزاران باید چندین مهارت را داشته باشند، گفت: در اصل آنها باید علاوه بر زبان فناوری، زبان صنعتگر و تجارت را بدانند تا بتوانند معامله‌ای را بین دانش بنیان‌ها و بازار ایجاد کنند.

دهقانی با تاکید بر اینکه کارگزاران باید با دانش بنیان‌ها زیست کرده باشند، ادامه داد: کارگزاری علم و فناوری یک کار دانش بنیان است و نیاز به مهارت بالایی دارد و به این راحتی قابل انجام نخواهد بود. در غیر این صورت نمی‌توانست به حوزه علم و فناوری ورود پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: کارگزاران دانش و فناوری بیشتر شبیه یک شبکه انتقال قدرت بین تمام بازیگران هستند تا قدرت را توزیع، تقسیم و مصرف کنند.

معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تأکید کرد: کارگزاران همانند رشته‌های بین رشته‌ای از اهمیت بالایی برخوردارند زیرا گره در تمام شبکه‌ها را می‌توانند با ارتباط درست وصل کنند.

به گفته وی دنیا، دنیای ارتباطات و شبکه سازی است. از این رو کارگزاران می‌توانند توجه ویژه ای به شبکه‌های ارتباطی داشته باشند و آنها را رونق دهند.

دهقانی خاطرنشان کرد: باید به صورت آگاهانه ارتباطی بین مصرف کننده و بازار در حوزه دانش بنیان‌ها صورت بگیرد و انتظار داریم این اتفاقات به واسطه کارگزاری‌ها باشد.

وی گفت: عموماً و بعضاً شرکت‌های دانش بنیان ساز و کار تجاری سازی و فروش ندارند و بیشتر تولید کننده فناوری هستند. حضور کارگزاران می‌تواند در این زمینه‌ها کمک کننده به شرکت‌های دانش بنیان باشد. در واقع کارگزاران نقش میانجی گری بین دانش بنیان‌ها و بازار را دارند.

معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه در کارگزاری چهار ستون اصلی وجود دارد تا یک کسب و کار راه اندازی شود، گفت: ستون‌های کارگزاری شامل مشتری، تولید کننده، دیتا و قانون می‌شود.

وی ادامه داد: اکوسیستم قدرت و انرژی با کابل کشی و ایجاد نیروگاه ها و کارخانه مصرفی رخ نمی دهد بلکه همه اجزای این شبکه باید کامل شود و در این میان شبکه ارتباطات مهم است چون با تقویت آنها شرکت‌های دانش بنیان تقویت خواهد شد.

دهقانی بیان کرد: کارگزاران بستر جاری شدن حکمرانی هستند و لازم است این شغل جدید در حوزه علم و فناوری توسعه یابد. ما به دنبال این هستیم که تمام مجوزها از یک خروجی مشخص باشند و معاونت، صندوق نوآوری و پارک‌های علم و فناوری به صورت متمرکز فعالیت کنند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی