کد خبر: ۳۳۰۱۷
|
۲۵ دی ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

راهکار درمان اعتیاد به بازی‌های آنلاین + فیلم

پلیس فتا هشدار داده و به والدین توصیه کرده است، بازی‌های آنلاینی که می‌تواند به افزایش مهارت و ارتقای توانایی یادآوری اطلاعات بصری در کودکان کمک کند را در اختیار فرزندانمان بگذاریم و نگذاریم کودکان مرز بین خیال و واقعیت را گم کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، حضور همه‌جانبه رسانه‌ها و نقش آنها در زندگی روزمره ما، محتوای پیام‌هایی که در طول روز در محیط کار، خانه و مهمانی دوستانه تبادل می‌شود، بی‌شک در شیوه زیستن یا سبک زندگی ما مؤثر است. امروزه موبایل، اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای در کنار مؤلفه‌های فرهنگ، پوشاک، آشپزی و آداب و رسوم و ... به اجزاء جدایی‌ناپذیر زندگی ما تبدیل شده‌اند، به نحوی که سبک زندگی ما را به شدت تحت تأثیر قرار داده‌اند.

بنابراین می‌توانند تأثیر مثبت یا منفی در سلامت جسم و روان افراد به ویژه کودکان و نوجوانان داشته باشند.

برخی از آثار مختلف بازی‌های رایانه‌ای، اعتیاد و وابستگی، خشونت، فعالیت‌های اجتماعی و احساس تنهایی، چاقی و کم تحرکی، فعالیت‌های کم تحرک، بهبود قدرت تشخیص رنگ و درمان موفقیت‌آمیز تنبلی چشم، توجه و هوشیاری و بهبود مهارت‌های حرفه‌ای است.

در همین راستا پلیس فتا هشدار داده و به والدین توصیه کرده است، بازی‌های رایانه‌ای، موبایلی و آنلاینی که می‌تواند به افزایش مهارت دست، مغز، تقویت توانایی تشخیص هدف، افزایش سرعت پردازش، پاسخگویی و ارتقای توانایی یادآوری اطلاعات بصری در کودکان کمک می‌کند، را در اختیار فرزندانمان بگذاریم. نگذاریم کودکان مرز بین خیال و واقعیت را گم کند.

منبع/ ایکنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی