کد خبر: ۳۳۰۲۱
|
۲۵ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۵
طبق رای دادگاه آمریکا؛

کارمندان اخراجی توئیتر نمی توانند دسته جمعی شکایت کنند

طبق رای دادگاهی در آمریکا، عده ای از کارمندان توئیتر که به دلیل اخراج شان از شرکت شکایت کرده بوند، به جای یک شکایت دسته جمعی باید به طور فردی پرونده حقوقی خود را دنبال کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، جیمز دوناتو قاضی آمریکایی اعلام کرد ۵ کارمند توئیتر که شرکت را متهم کرده بودند قبل از اخراج به آنها هشدار داده نشده و خواهان ثبت شکایت در این باره شده بودند باید ادعاهای خود را به طور جداگانه ثبت کنند.

در حقیقت دوناتو درخواست توئیتر برای اجبار ۵ کارمند سابق به دنبال کردن شکایت هایشان به طور جداگانه را اجابت و اعلام کرد این عده توافقنامه هایی با شرکت امضا کرده بودند.

این درحالی است که وکیل شاکیان روز دوشنبه هفته قبل اعلام کرده بود ۳۰۰ درخواست برای داوری از سوی کارمندان سابق توئیتر دریافت کرده و احتمالاً صدها پرونده شکایت در این باره ثبت شود.

این کارمندان مدعی هستند بسته کامل پاداشی که قبل از خرید توئیتر توسط ایلان ماسک به آنها وعده داده شده بود را دریافت نکرده اند. برخی نیز مدعی تبعیض جنسیتی یا معلولیتی از سوی شرکت شده اند.

توئیتر حدود ۳۷۰۰ کارمند دراوایل نوامبر ۲۰۲۲ میلادی را اخراج کرده و صدها نفر نیز به دنبال آن استعفا کرده اند. در دسامبر سال گذشته نیز چندتن از کارمندان توئیتر این شرکت را به نقض موارد مختلف قانون متهم کرده اند از جمله هدف گرفتن زنان برای اخراج و عدم پرداخت پاداش وعده داده شده به کارمندان.

توئیتر هم اکنون با ۳ شکایت روبرو است.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
وبگردی