کد خبر: ۳۳۰۳۳
|
۲۶ دی ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

یوتیوب به‌زودی کانال‌های تلویزیونی را به‌صورت رایگان پخش خواهد کرد

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، یوتیوب سرگرم تست یک سرویس جدید یعنی پخش کانال‌های تلویزیونی با قابلیت پشتیبانی از تبلیغات است.

به گزارش «نبض فناوری»، در حال حاضر کمپانی برای نمایش برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌ها و کل کانال‌های تلویزیونی از طریق پلتفرم خود سرگرم مذاکره با شرکت‌های مختلف است. در واقع یوتیوب اعلام کرده که این سرویس مراحل تست خود را پشت سر می‌گذارد و کاربران منتخب یوتیوب در حال تست این قابلیت هستند.

در مقطع کنونی یوتیوب سرگرم سنجش میزان علاقه‌مندی بینندگان است و چنانچه کلیه امور طبق برنامه به پیش بروند؛ سرویس تحت مالکیت شرکت گوگل احتمالا 45 درصد از درآمد تبلیغاتی را کاهش خواهد داد. در واقع این موضوع به منزله معامله‌ای میان یوتیوب و تولیدکنندگان محتوا نیز خواهد بود.

یوتیوب به‌زودی کانال‌های تلویزیونی را به‌صورت رایگان پخش خواهد کرد

به‌نظر می‌رسد که این اقدام، فشار دیگری از جانب یوتیوب جهت دستیابی به استقلال باشد. این پلتفرم پخش اخیرا به توافقی با NFL Sunday Ticket دست یافت و برنامه‌های این رسانه از امسال در YouTube TV و YouTube Primetime Channels پخش خواهند شد. همچنین یوتیوب روند تقسیم درآمدهای تبلیغاتی خود با سازندگان YouTube Shorts را آغاز کرده است. این موضوع موجب می‌شود تا سودآوری سرویس مذکور در مقایسه با تیک‌تاک بیش‌تر باشد.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی