کد خبر: ۳۳۰۵۲
|
۲۸ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

ایجاد اشتغال پایدار با حمایت از شرکت‌های فناور و خلاق

شرکت‌های فناور و خلاق در راستای اشتغالزایی و کارآفرینی جوان در کشور شکل گرفته تا از طریق بتوان بستری را برای اشتغال جوانان و توسعه اقتصاد کشور کمک کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» توسعه صنایع خلاق و فناور یکی از موضوعاتی که مورد توجه مسئولان به ویژه معاونت علمی و فناوری قرار گرفتیم.
شرکت‌های فناور و خلاق در راستای اشتغالزایی و کارآفرینی جوان در کشور شکل گرفته تا از طریق بتوان بستری را برای اشتغال جوانان و توسعه اقتصاد کشور کمک کرد.

براساس این گزارش حمایت از طرح‌های حوزه صنایع خلاق پیشرو در بسترسازی کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از شرکت‌های حوزه صنایع خلاق پیشرو منتشر شده است تا از ایده‌های برتر در این زمینه‌ها حمایت شود.

رشد اشتغال پایدار، کارآفرینی، فروش محصول و خدمت، صادرات و رسوخ فناوری در صنایع خلاق مهم‌ترین دستاورد‌های اجرای این فراخوان در کشور است. فراخوانی که شرکت‌های خلاق مورد تایید دبیرخانه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق و استارتاپ‌های فعال در این زیست‌بوم را هدف قرار داده است.

یکی از این فناوری‌های پیشرفته که نقشی مهم در توسعه کشور‌ها دارد؛ فناوری‌های زیستی هستند که کارشناسان از آن به عنوان راهی برای رسیدن به توسعه پایدار از طریق ارتقای تولید کمی و کیفی مواد غذایی و دارویی کافی یاد می‌کنند.

زیست فناوری هم یکی از حوزه‌های کارآمد در این زمینه است که توانمندی و ظرفیت خود را در زمان بروز بحران‌های مختلف به اثبات رسانده است. نمونه بارز آن روز‌های درگیری با شیوع بیماری کرونا بود که اگر فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان نبودند و به تولید دارو‌ها و تجهیزات ورود نمی‌کردند؛ دنیا به سمت و سویی خطرناک و هشداردهنده حرکت می‌کرد.

شرکت‌های دانش بنیان و خلاق فعال در حوزه فناوری‌های نرم و اقتصاد دیجیتال دستاورد‌ها و محصولات ارزشمندی را تولید و عرضه کرده اند، اما به دلیل وجود نظامات اجرایی و مدیریتی، مجوز‌ها و موانع مانع قد کشیدن آن‌ها در اقتصاد شده است. دستور کار ما در حوزه سیاستگذاری اقتصادی این است که ماهی‌های کوچک در دریای اقتصاد دانش بنیان رشد کنند و نهال‌های کوچک این اقتصاد به سرو‌های تنومندی تبدیل شوند. به طوری که شاهد باشیم سهم قابل توجه‌تری از اقتصاد کشور را به خود اختصاص دهند.

ارسال نظرات
وبگردی