کد خبر: ۳۳۰۷۰
|
۲۸ دی ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

اپل از مدل جدید مینی پی‌سی خود با نام مک مینی رسما رونمایی کرد

روز گذشته شرکت اپل علاوه بر معرفی مک‌بوک پروهای جدید خود مجهز به تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس از مینی پی‌سی جدید خود نیز رسما رونمایی کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، این محصول جدید همانند لپ‌تاپ‌های اپل از پلتفرم‌های تازه‌ای بهره گرفته است؛ اگرچه مدل جدید مک مینی تنها با تراشه‌های M2 یا M2 پرو به بازار عرضه خواهد شد.

بعلاوه اکنون مینی پی‌سی‌ها نیز همانند لپ‌تاپ‌ها از اتصال وای‌فای 6E و بلوتوث 5.3 پشتیبانی می‌کنند. با وجود تمامی این امکانات، اپل قیمت‌گذاری مدل جدید مک مینی را کاهش داده است. این در حالیست که مدل پیشین نیز در زمان عرضه با قیمت‌‌گذاری ارزان‌‌تر نسبت به نسل قبلی خود در دسترس خریداران قرار گرفت.

اکنون مدل پایه مک مینی با برچسب قیمتی 600 دلاری روانه بازار می‌شود. مشتریان با پرداخت چنین مبلغی می‌توانند مدل پایه مک مینی جدید با تراشه M2، رم 8 گیگابایتی و 256 گیگابایت حافظه SSD را خریداری نمایند.

از سوی دیگر مشتریان برای خریداری مدل مجهز به تراشه M2 پرو بایستی حداقل مبلغ 1300 دلار را پرداخت کنند. بعلاوه این مدل مجهز به 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه SSD خواهد بود. البته تمامی مدل‌ها از قابلیت تغییر پیکره‌بندی پشتیبانی می‌کنند.

اپل از مدل جدید مینی پی‌سی خود با نام مک مینی رسما رونمایی کرد

همچنین مدل‌های مجهز به تراشه‌های M2 و M2 پرو از جنبه مجموعه پورت‌های تعبیه شده نیز با یکدیگر تفاوت دارند. مدل مجهز به تراشه M2 دارای یک جفت پورت تاندربولت 4، دو پورت USB 3.1، درگاه HDMI و پورت RJ45 است؛ در حالی‌که مدل قدرتمندتر از تمامی این درگاه‌ها به‌همراه 2 پورت تاندربولت 4 دیگر برخوردار است. ابعاد این محصول معادل 197x197x35.8 میلی‌متر و وزن آن برابر با 1.18 کیلوگرم است.

اپل از مدل جدید مینی پی‌سی خود با نام مک مینی رسما رونمایی کرد

منبع/ آی‌تی‌رسان

برچسب ها: اپل تراشه مک مینی
ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی