کد خبر: ۳۳۱۱۰
|
۳۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

محکومیت فاکسکان در تایوان برای سرمایه‌گذاری چینی

تایوان، شرکت فاکسکان را به دلیل سرمایه گذاری بدون مجوز در یک شرکت تراشه چینی، ۱۰ میلیون دلار تایوان (۳۲۹ هزار و ۸۸ دلار آمریکا) جریمه کرد.

به گزارش«نبض فناوری»تایوان که از نگاه پکن، بخشی از سرزمین چین است، با نگرانی به بلندپروازی پکن برای تقویت صنعت نیمه رسانای خود چشم دوخته و مقررات را برای جلوگیری از سرقت فناوری تراشه خود توسط چین، سخت گیرانه کرده است.

فاکسکان که تولیدکننده قراردادی محصولات اپل و بزرگترین سازنده قراردادی محصولات الکترونیکی در جهان است، ژوییه گذشته فاش کرد سهامدار غول تراشه سازی چینی "تسینگوا یونی گروپ" است اما ماه گذشته اعلام کرد سهامش در این شرکت را می فروشد.

دولت تایوان که باید همه سرمایه گذاری های خارجی را تائید کند، با این سرمایه گذاری موافقت نکرده بود.

وزارت اقتصاد تایوان اعلام کرد اگرچه فاکسکان، سهام شرکت چینی را بدون دریافت تائید قبلی، خریداری کرده و مقررات را نقض کرده است، اما نگرانی درباره خروج فناوری وجود نداشته و این اقدام، تاثیر جزئی روی اقتصاد یا صنعت تایوان داشته است.

از سوی دیگر، فاکسکان در طول تحقیقات در این باره، همکاری کاملی داشت و طی سه سال گذشته، بیش از ۲۰.۴ میلیارد دلار تایوان در تایوان سرمایه گذاری کرده و ۷۹۴۳ شغل ایجاد کرده است. بنابراین جریمه می تواند کاهش پیدا کند.

این وزارتخانه اعلام کرد فاکسکان متعهد شده است امسال و سال آینده، به سرمایه گذاری در تایوان ادامه دهد و کمیسیون سرمایه گذاری وزارت اقتصاد، این شرکت را ملزم خواهد کرد تعهدات مذکور را اجرایی کند.

فاکسکان که سابق بر این با نام "هون های پرسیژن اینداستری" شناخته می شد، علاقمند به ساخت تراشه های خودرو به منظور توسعه فعالیتش در بازار خودروی برقی است.

بر اساس گزارش رویترز، دولت این جزیره، ساخت تاسیسات پیشرفته در چین را برای شرکت‌های تایوانی ممنوع کرده تا مطمئن شود بهترین فناوری خود را به چین برون سپاری نمی‌کنند.

منبع:ایسنا

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی