کد خبر: ۳۳۷۸۵
|
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۵

وزیر ارتباطات سالروز تاسیس پژوهشگاه فضایی ایران را تبریک گفت

وزیر ارتباطات در پیامی با تقدیر از فعالیت های متخصصان و دانشمندان فضایی کشور، سالروز تاسیس پژوهشگاه فضایی ایران را تبریک گفت.

به گزارش «نبض فناوری»، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سالروز تاسیس پژوهشگاه فضایی را در پیامی تبریک گفت.
زارع پور در این پیام نوشت: فضا عرصه‌ای با فناوری پیشرفته است و کاربردهای صنعت فضایی در زندگی روزمره انسان‌ها نقشی به سزا ایفا می‌کند. از این‌رو، میزان رشد فناوری فضایی به معیاری برای ارزیابی میزان توسعه یافتگی کشورها تبدیل شده است.
وی افزود: علاوه بر کاربردهای مرسوم صنعت فضایی, رویکردهای جدیدی نظیر توسعه خدمات پهن باند اینترنتی در سراسر کره زمین توسط منظومه‌های ماهواره‌ای، حمل و نقل فضایی، اکتشافات منابع موجود در سایر اجرام آسمانی و گردشگری فضایی، توجه بیش از پیش تمام کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه را به این حوزه جلب نموده است. از این رو لازم است با برنامه‌ای منسجم و آینده نگر و بهره‌گیری از توان و تخصص جوانان این سرزمین، ضمن تکمیل و توسعه فعالیت‌های در دست اجراء، زیربنایی استوار و دانش بنیان برای فعالیت‌های آتی فضایی کشور با مشارکت تمامی بازیگران این صنعت با هدف ارائه خدمات ملموس برای مردم و حفظ و ارتقاء جایگاه کشور در عرصه بین المللی، بنیان نهاده شود.
وزیر ارتباطات دستاوردهای حوزه فضایی کشور را مرهون تلاش و مجاهدت تمام متخصصان و دانشمندان فضایی کشور و بالاخص پژوهشگاه فضایی ایران دانست و تصریح کرد: اینجانب ضمن تبریک سال‌روز تأسیس پژوهشگاه فضایی ایران به تمامی پژوهشگران توانمند این پژوهشگاه، امیدوارم در سایه توجهات الهی و حضرت ولی عصر (عج) و با همت تمامی فعالان حوزه فضایی در کشور، شاهد توسعه و شکوفایی روز افزون این صنعت مهم و راهبردی و فناوری‌های تحول آفرین و آینده ساز این صنعت در کشور باشیم.
زارع پور در پایان خاطرنشان کرد: در انتها، ضمن آرزوی موفقیت روزافزون و بهروزی برای متخصصان پژوهشگاه فضایی، ایران از زحمات تلاشگران خستگی ناپذیر آن پژوهشگاه کمال تشکر را دارم.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی