کد خبر: ۳۳۸۱۲
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۹
رونمایی از طرح‌های فناورانه سلامت؛

دهقانی: راه‌کار نجات‌بخش توسعه فناوری توجه به نقش بخش خصوصی است

با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، اتاق تمیز پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افتتاح شد.

به گزارش «نبض فناوری»، روح الله دهقانی در حاشیه این مراسم با اشاره به این که طراحی و چشم انداز خوبی برای این پارک علم و فناوری در نظر گرفته شده است، افزود: اصفهان شهری نخبه پرور هم در حوزه‌های فنی و هم در حوزه‌های پزشکی و سلامت است. تیم های خوبی در این پارک علم و فناوری حضور دارند که تعدادی از آن‌ها به بازار رسیده و تعدادی دیگر در مسیر تجاری‌سازی قرار دارند.

دهقانی با بیان این‌که از توسعه بازار این شرکت‌ها حمایت می‌شود، ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا استان اصفهان با ظرفیت خوبی که از حیث شرکت‌های دانش‌بنیان دارد به یکی از قطب‌های توانمند در حوزه سلامت تبدیل شود.

وی با اشاره به این‌که استان اصفهان از حیث شرکت‌های دانش‌بنیان در رتبه دوم قرار دارد، عنوان کرد: با برنامه ریزی‌ها و اولویت‌هایی که پیش بینی شده، در آینده این ظرفیت از لحاظ رتبه و تعداد، رشدی چندبرابری خواهد داشت.

بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری همچنین از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در این پارک علم و فناوری بازدید کرد.تجهیزات بیمارستانی، تجهیزات ارتوپدی و توان‌بخشی، داروهای ضد سرطان و ایمپلنت‌های پزشکی بخشی از محصولات ارائه شده توسط ۱۷ شرکت منتخب در این نمایشگاه بود.

حضور در جمع فعالان اقتصاد دانش‌بنیان استان

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری، با حضور در قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان استان اصفهان، از اهمیت و ضرورت نقش آفرینی بخش خصوصی در حرکت بخش علم و فناوری گفت.

دهقانی با تاکید بر این‌که طرح های فناورانه در پیوند با نیاز صنعت و بازار، ارزش آفرین می‌شوند افزود: هر طرح فناورانه‌ای باید یک توجیه ماموریتی و یا توجیه اقتصادی داشته باشد در غیر این صورت هزینه‌کردن در یک طرح زیرساختی، منجر به نتیجه نخواهد شد.

وی با تاکید بر این که در تحقق یک طرح راه‌گشا و نوآور، آخرین نیاز زیرساختی و از جنس ساختمان و تجهیزات است عنوان کرد: ما با نگاه دولتی به امر فناوری می‌نگریم و عمدتا اول سلختمان را تخصیص می‌دهیم، سپس تیم‌ها را مستقر می کنیم و در انتهای مسیر، به فکر پیاده سازی و اجرای ایده نوآورانه می افتیم.

رییس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر ضرورت نقش آفرین ساختن مردم در اقتصاد دانش بنیان گفت: رویکرد گام دوم انقلاب این است که کار را به دست مردم بسپاریم. چرا نباید دانشگاه های ما مرزهایشان را بردارند و با یکدیگر کار کنند.

دهقانی ادامه داد: در اقتصادجدید، تنها ابزار حکمرانی، مجوزها و نظارت است تا به کمک آن‌ها بتوان روند را تسهیل کرد و کار را به پیش برد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی