کد خبر: ۳۴۱۵
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

ترامپ برای بلاک منتقدانش در توییتر همچنان تلاش می‌کند!

با ارائه دادخواستی به دیوان عالی توسط کاخ سفید؛
کاخ سفید دادخواستی را تقدیم دیوان عالی ایالات متحده کرده تا ترامپ بتواند منتقدانش را در زیر پست های توئیتری خود بلاک کند. وی در حال حاضر چنین امکانی را ندارد.

کاخ سفید پیش از این در این زمینه به یک دادگاه عادی در آمریکا شکایت کرده بود، اما این دادگاه درخواست رئیس جمهور آمریکا را رد کرده بود. از همین رو دولت آمریکا به دیوان عالی این کشور متوسل شده و امیدوار است بتواند نظر مثبت آن را به دست آورد.

حکم دادگاه بر علیه ترامپ اولین بار در جولای ۲۰۱۹ اعلام شده بود و بر اساس آن دونالد ترامپ حق ندارد در یک مکان عمومی منتقدان خود را بلوکه کند. البته سایر کاربران توئیتر از چنین حقی برخوردار هستند، اما ترامپ به دلیل اینکه رئیس جمهور آمریکاست و باید پاسخگوی عملکرد خود در قبال همه مردم باشد از چنین قابلیتی برخوردار نیست.

استدلال ترامپ این است که وی به جای حساب رسمی رئیس جمهور آمریکا در توئیتر به نشانی POTUS از حساب شخصی خود استفاده می‌کند و لذا باید چنین حقی داشته باشد. اما نه توئیتر و نه دادگاه فدرال آمریکا این استدلال را نپذیرفته‌اند.

مدیران توئیتر در ماه‌های اخیر بارها پست‌های ترامپ را به علت نشر اطلاعات دروغ، نفرت پراکنی و ترویج خشونت حذف یا محدود کرده‌اند و ناتوانی وی برای بلوکه کردن نظرات مخالفانش در ذیل حساب کاربری شخصی به خشم ترامپ افزوده است.

منبع: نیوز دات کام
برچسب ها: توییتر ترامپ
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی