کد خبر: ۳۴۱۵۹
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۰
انتقاد بنیانگذار اینستاگرام از سبک و سیاق فعلی:

این همان اینستاگرامی نیست که راه اندازی کرده بودیم

کوین سیستروم، یکی از بنیانگذاران اینستاگرام بر این باور است که این اپلیکیشن شبکه اجتماعی، روح خود را از دست داده است.

به گزارش «نبض فناوری»، پلتفرم شبکه اجتماعی اینستاگرام به بازاری برای اینفلوئنسرها تبدیل شده و کوین سیستروم، یکی از بنیانگذاران آن، از این وضعیت خشنود نیست.

سیستروم در یک مصاحبه پادکستی با کارا سوئیشر، خبرنگار فناوری، اظهار کرد: تصور می کنم ما روح آنچه اینستاگرام را "اینستاگرام" کرده بود را از دست داده‌ایم. او گفت: قبلا از اینستاگرام برای مشاهده کارهایی که دوستان و خانواده اش انجام می دهند، استفاده می‌کرد اما اینستاگرام از آن زمان، به یک دستگاه تجاری تبدیل شده است و تولیدکنندگان محتوا و برندها از این پلتفرم، برای کسب درآمد، استفاده می کنند.

بنیانگذار اینستاگرام گفت: فکر می‌کنم بزرگترین افسوس من درباره اینستاگرام، این است که چطور تجاری شده است. مشکل این است که انگیزه های اینستاگرام به سمت تجاری شدن بیشتر، تولیدکنندگان محتوای بیشتر، دلارهای تبلیغاتی بیشتر است که می‌توانند پیامدهای اجتماعی ناخواسته‌ای به همراه داشته باشد.

او گفت: این امر، انرژی را روی افرادی متمرکز کرده است که زندگی‌های به ظاهر شگفت‌انگیزی بدون هیچ محدودیتی دارند، شیک‌ترین کارها را انجام می‌دهند، بهترین به نظر می‌رسند و شیک‌ترین لباس‌ها را می‌پوشند. این باعث شده است کاربران اینستاگرام به این باور برسند که آنچه در این اپلیکیشن می بینند، زندگی واقعی افراد است. زندگی واقعا دشوار است و آنچه که مردم در اینستاگرام پست می‌کنند، نوک کوه یخ است. این رقابتی برای رسیدن به انتهای این است که چه کسی می‌تواند بی عیب و نقص ترین باشد.

در واقع، بنیانگذار اینستاگرام، تغییرات این اپلیکیشن را در فید خودش مشاهده کرده است. سیستروم گفت: دوستانش قبلا عکسهایی از زندگی روزمره خود را ارسال می کردند و اکنون فقط "هشتگ تبلیغات" را منتشر می کنند. وی در ادامه افزود: از نظر من، این همان اینستاگرامی نیست که راه اندازی کرده بودیم.

او اپلیکیشن "بی ریل" (BeReal) را به عنوان یک پلتفرم جایگزین نام برد که در آن افراد می توانند خودشان باشند و لحظات واقعی خودشان را ثبت کنند.

بر اساس گزارش وب سایت بیزنس اینسایدر، اظهارات سیستروم درباره اینستاگرام، تقریبا پنج سال پس از ترک این شرکت در سال ۲۰۱۸ به دلیل تنشهای فزاینده با مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، مطرح می شود. او اینستاگرام را در سال ۲۰۱۲ به قیمت یک میلیارد دلار به فیس بوک که اکنون متا نام دارد، فروخت و اکنون یکی از بنیانگذاران اپلیکیشن خبری مبتنی بر هوش مصنوعی "آرتی فکت" (Artifact) است که اوایل سال راه اندازی شد.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی