کد خبر: ۳۴۲۵۷
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

ترفند‌هایی که با آن می‌توان گوشی را سریع‌تر شارژ کرد

افزایش سرعت شارژ باتری گوشی‌های هوشمند یکی از موضوعاتی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد، بنابراین در این گزارش سعی می‌کنیم شما را با راه‌های افزایش سرعت شارژ گوشی آشنا کنیم.


به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه یکی از فاکتور‌های مهم برای خریداران گوشی داشتن باتری مناسب و با ظرفیت و عمر بالا است که خریداران گوشی‌های هوشمند به آن بیشتر توجه می‌کنند. دغدغه‌هایی مانند اینکه گوشی مد نظر تا چند ساعت توانایی شارژدهی دارد و یا اینکه عمر مفید باتری در طولانی مدت چقدر خواهد بود؛ و همینطور شارژ صفر تا صد باتری موبایل چند ساعت طول می‌کشد؛ پرسش‌های همیشگی‌ای هستند که ذهن خریداران گوشی را به خود مشغول کرده‌اند؛ بنابراین یکی از اصلی‌ترین راهکار‌هایی که برای مقابله با مشکل زود خالی شدن شارژ باتری گوشی‌های موبایل و ایجاد تعادل مابین قدرت شارژدهی باتری و دیگر پیشرفت‌های سخت افزاری اسمارتفون‌ها ارائه شده مربوط به افزایش دادن سرعت شارژ شدن باتری آن‌ها می‌شود.

از سوی دیگر بسیاری از گوشی‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند هم باز سرعت شارژ مناسبی ندارند! این امر سبب شده که خیلی از کاربران به دنبال ترفند‌هایی برای افزایش دادن سرعت شارژ شدن باتری گوشی‌های خود باشند. اما آیا راهی برای انجام این کار وجود دارد و می‌توانید سرعت شارژ باتری گوشی را افزایش داد؟ خوشبختانه پاسخ مثبت است و با استفاده از برخی ترفند‌ها انجام این کار امکانپذیر خواهد بود.
در ادامه راهکار‌هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که موجب افزایش سرعت شارژ گوشی‌های اندرویدی می‌شوند.

دقت در انتخاب کابل و شارژر

«نکته اولی اکه باید به آن بسیار دقت کنید و بدانید این است که سرعت شارژ با کابل و شارژر اورجینال خود گوشی با کابل و شارژر غیراورجینال متفرقه‌ای که از بازار خریداری می‌کنید کاملا تفاوت دارد».

حالت پرواز را فعال کنید

یکی از عوامل مهم در کاهش شارژ گوشی شما، آنتن شبکه است. طبق یک قاعده قدیمی و صحیح، هرچه آنتن گوشی کمتر باشد، مصرف شارژ آن بالاتر خواهد بود. بدین ترتیب اگر در منطقه‌ای با سیگنال آنتن‌دهی ضعیف زندگی می‌کنید، احتمالا آنتن شبکه تاثیر قابل توجهی در کاهش شارژ گوشی شما دارد. بهترین کار جهت افزایش سرعت شارژ گوشی، قرار دادن آن در حالت پرواز یا همان Airplane Mode است.

گوشی خود را خاموش کنید

افزایش سرعت شارژ گوشی به کمک خاموش کردن آن یکی از مهمترین ترفند‌های این لیست هشت‌گانه به شمار می‌رود، چرا که در حین شارژ شدن، هیچ اپلیکیشن و سرویسی از باتری دستگاه تغذیه نخواهد کرد.
از قابلیت ذخیره انرژی در گوشی خود (power saving mode) بهره بگیرید
امروزه تقریباً تمامی گوشی‌ها از این قابلیت بهره‌مند هستند؛ که یا به صورت پیشفرض در تنظیمات کارخانه گوشی قرار گرفته و یا با استفاده از سیستم عامل‌هایی مانند لالیپاپ فعال می‌گردد.

از فعال بودن حالت شارژ مطمئن شوید

در سیستم عامل اندروید می‌توان پس از وصل کردن گوشی به کابل USB، نوع اتصال را مشخص کرد. این قابلیت در نسخه‌های جدید این سیستم عامل در بخش تنظیمات توسعه دهندگان (Developers Options) تعبیه شده است.
جهت دسترسی به این بخش ابتدا باید آن را فعال کنید. بدین منظور به ترتیب به بخش Settings > About Phone رفته و گزینه Build Number را هفت بار لمس کنید. پس از دو لمس اول، تعداد دفعات باقی مانده جهت فشردن این گزینه در صفحه نمایش داده می‌شود.
حالا به بخش Settings > Developer Options > Select USB Configuration رفته و مطمئن شوید گزینه Charging انتخاب شده باشد.

از شارژر دیواری استفاده کنید

اگر به دنبال افزایش سرعت شارژ گوشی اندرویدی خود هستید، بهتر است دیگر آن را با رایانه و یا ماشین خود شارژ نکنید. چرا که شارژ شدن تلفن همراه به این دو روش، با سرعت بسیار کمی همراه خواهد بود.

افزایش سرعت شارژ موبایل با خاموش کردن امکانات غیر ضروری

مکانات یا ویژگی‌های فعال تلفن هوشمند خود را چک کنید، در صورتیکه از هر یک از این امکانات ارائه شده، استفاده نمی‌کنید، آن را خاموش کنید. به عنوان مثال، خاموش کردن جی پی اس، وای فای یا ان اف سی، موجب افزایش سرعت شارژ گوشی هوشمند شما می‌شود. تمام اپلیکیشن‌های را ببندید و فعالیت‌های اتوماتیک تلفن هوشمند نظیر، بکاپ گرفتن از اطلاعات یا به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها از طریق گوگل پلی استور را متوقف کنید.

قاب گوشی را بردارید

همه تلفن‌های هوشمند در حال حاضر از باتری‌های لیتیومی بهره می‌برند. در این حالت، جهت بهینه بودن عملیات شارژ شدن، بهتر است باتری دستگاه خنک باشد.

در حالت مناسب و ایده‌آل، دمای باتری (نه هوای اتاق) باید بین ۵ الی ۴۵ درجه سانتی‌گراد باشد. بدین ترتیب بهتر است با حذف کردن قاب گوشی، محیط خنک‌تری را برای باتری دستگاه فراهم کنید. بدین ترتیب شاهد افزایش سرعت شارژ گوشی خود خواهید بود.

در زمان شارژ شدن از گوشی خود استفاده نکنید

نکته پایانی که در شارژ تلفن همراه باید به آن توجه شود اینست که وقتی آن را به شارژ متصل می‌کنید؛ گوشی خود را به خال خود رها کنید! حتی در شرایطی که منتطر پیام یا تماس ضروری هم هستید گوشی خود را هر لحظه چک نکنید، چرا که صفحه نمایش تلفن بیشترین مصرف باتری را دارد؛ پس آنرا برای دقایقی به حال خود رها کنید تا بدون مزاحمت و با سرعت بیشتری شارژ شود.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی