کد خبر: ۳۴۲۷۶
|
۰۶ فروردين ۱۴۰۲ | ۲۰:۳۰

مایکروسافت ظاهراً می‌خواهد مانع از دسترسی چت‌‌بات‌های هوش مصنوعی رقیب به اطلاعات جستجوی بینگ شود

مایکروسافت به توسعه‌دهندگان دو موتور جستجوی مبتنی بر بینگ اعلام کرده است که از اطلاعات جستجوی آن برای ابزارهای هوش مصنوعی خود استفاده نکنند.

به گزارش«نبض فناوری»بازار چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی داغ‌تر از همیشه است و شرکت‌های مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها، مایکروسافت است که مدتی می‌شود چت‌بات بینگ را در اختیار کاربران قرار داده است. حالا ظاهراً ردموندی‌ها نمی‌خواهند شرکت‌های رقیب از ایندکس موتور جستجوی بینگ برای چت‌بات‌های هوش مصنوعی خود استفاده کنند.

به گزارش بلومبرگ، مایکروسافت به توسعه‌دهندگان دو موتور جستجوی مبتنی بر بینگ اعلام کرده است که اگر از اطلاعات جستجوی این شرکت برای ابزارهای هوش مصنوعی خود استفاده کنند، دسترسی آن‌ها به این اطلاعات را محدود می‌کند.

همانطور که در گزارش بلومبرگ به آن اشاره شده است، مایکروسافت مجوز دسترسی به اطلاعات جستجوی بینگ را در اختیار چندین موتور جستجو مانند داک‌داک‌گو، یاهو و موتور جستجوی هوش مصنوعی You.com قرار داده است. درحالی‌که داک‌داک‌گو از ترکیبی از بینگ و ابزار وب خود برای ارائه نتایج جستجوها استفاده می‌کند، You.com و Neeva برخی نتایج را براساس بینگ نشان می‌دهند تا در زمان و منابع صرفه‌جویی شود.

مایکروسافت نمی‌خواهد شرکت‌ها با اطلاعات بینگ، چت‌بات هوش مصنوعی بسازند

درحالی‌که مایکروسافت مجوز استفاده از اطلاعات جستجوی بینگ را به شرکت‌ها اعطا کرده است، ظاهراً می‌خواهد مانع از استفاده از این اطلاعات برای آموزش چت‌بات‌های هوش مصنوعی شود. منابع آگاه به بلومبرگ گفته‌اند که به باور مایکروسافت، استفاده از اطلاعات بینگ برای چت‌بات‌ها، نقض قرارداد محسوب می‌شود و شاید ردموندی‌ها به قراردادهای خود با موتورهای جستجوی متهم به سوءاستفاده از این اطلاعات، پایان دهند.

بینگ

درحال‌حاضر نمی‌دانیم گزارش بلومبرگ به کدام موتورهای جستجو اشاره می‌کند، بااین‌حال اکثر آن‌ها مانند داک‌داک‌گو و You.com ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی خود را در هفته‌های گذشته معرفی کرده‌اند. برای مثال ماه گذشته داک‌داک‌گو از ابزار هوش مصنوعی DuckAssist رونمایی کرد.

مایکروسافت به بلومبرگ گفته که با شرکایی که از مفاد قرارداد خارج می‌شوند، به‌طور مداوم شرایط را گوشزد می‌کند:«ما مستقیماً به کار با آن‌ها ادامه خواهیم داد و هرگونه اطلاعات موردنیاز برای پیداکردن مسیر رو به جلو را به آن‌ها ارائه خواهیم کرد.»

با وجود گفته‌های بالا، نمی‌دانیم ردموندی‌ها برخوردی با موتورهای جستجو داشته‌اند یا خیر. بااین‌حال به نظر می‌رسد مایکروسافت می‌خواهد اطلاعات موتور جستجوی بینگ تنها برای چت‌بات بینگ مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی