کد خبر: ۳۴۳۰۳
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۰
توسط محققان کشور؛

سیستم ردیاب چشمی با دقت مکانی کمتر از یک درجه بینایی ساخته شد

محققان کشور موفق به طراحی و ساخت دستگاه ردیاب چشمی شدند که دارای دقت مکانی کمتر از یک درجه بینایی و دقت زمانی پانصد هرتز است.

به گزارش «نبض فناوری»، دکتر محمد رضا ابوالقاسمی دهاقانی، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی هوش مصنوعی دانشگاه تهران و سرپرست ازمایشگاه فناوری‌های مغز گفت: تاکنون محققان کشور و خارج از کشور موفق شده اند سیستم های مختلف ردیاب چشمی را با فناوریهای متفاوت طراحی کنند و بسازند که اکنون در حال استفاده هستند.

وی با بیان اینکه هر یک از این سیستم ها کاربردهای مختلفی دارند، گفت: این ردیاب چشمی کاربردهای زیادی دارد که در تحقیقات و صنعت می توان از آن بهره مند شد.

سرپرست ازمایشگاه فناوریهای مغز گفت:حرکت چشم یکی از مهم ترین پاسخ های رفتاری است که مغز تولید می کند و از آن می توان جهت ردیابی توجه مکانی انسان استفاده کرد.

وی با اشاره به کاربرد دستگاه ردیاب چشمی افزود: ازجمله کاربردهای این دستگاه می توان به استفاده در تبلیغات و بازرگانی و حوزه نورومارکتیگ اشاره کرد.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی هوش مصنوعی دانشگاه تهران گفت: ما نیز توانستیم ردیاب چشمی را به تولید برسانیم که از کیفیت بهتری نسبت به نمونه های موجود برخوردار است

وی گفت: دستگاه طراحی شده دارای دقت مکانی کمتر از یک درجه بینایی و دقت زمانی پانصد هرتز است که در آزمایشگاه فناوری های مغز پژوهشکده فناوری همگرا دانشگاه تهران مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی