کد خبر: ۳۴۳۲۲
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۰

لنوو با نسل جدید لپ‌تاپ‌های سری اسلیم پرو، به جنگ مک‌بوک‌های اپل می‌رود

لپتاپ‌های جدید خانواده اسلیم پرو لنوو از کارت گرافیک سری ۴۰۰۰ انویدیا در کنار پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل و رایزن ۷۰۰۰ بهره می‌برند.

لنوو نسل جدید لپ‌تاپ‌های سری اسلیم پرو را همراه با نسخه‌های به‌روزشده یوگا 7 معرفی کرده است که از سخت‌افزار قدرتمند در کنار طراحی چشم‌نواز و کیفیت ساخت بالا بهره می‌برند. سری اسلیم پرو، گران‌ترین لپ‌تاپ‌های لنوو در سال ۲۰۲۳ خواهند بود که جهت رقابت مستقیم با مک‌بوک‌های اپل پا به میدان گذاشته‌اند.

مشخصات لپ‌تاپ‌های ۲۰۲۳ اسلیم پرو و یوگا لنوو

لپ‌تاپ‌های جدید لنوو در چندین مدل با پیکربندی‌های متفاوت عرضه می‌شوند که قدرتمندترین آن‌ها، مدل 9i با نمایشگرهای ۱۴.۵ و ۱۶ اینچی خواهد بود. محصول مذکور از قابلیت X Power AI لنوو بهره می‌برد که به عملکرد سریع‌تر و بهتر سیستم خنک‌کننده دستگاه کمک می‌کند. پنل صفحه نمایش از نوع مینی LED با نرخ به‌روزرسانی ۱۶۵ هرتز است که در کنار حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت، می‌تواند پشتیبانی ۱۰۰ درصد از گاموت‌های رنگی DCI-P3 و RGB به عمل آورد. رزولوشن این پنل، 3K اعلام شده است؛ اما پیکربندی دیگری با نمایشگر LCD و نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز هم ارائه خواهد شد.

لنوو با نسل جدید لپ‌تاپ‌های سری اسلیم پرو، به جنگ مک‌بوک‌های اپل می‌رود

علاقه‌مندان می‌توانند لپ‌تاپ پرچمدار لنوو را با پردازنده i9-13905H اینتل سفارش دهند، اما نسخه‌های ارزان‌تر با پردازنده‌های i7-13705H و i5-13505H هم در دسترس قرار دارند. کارت‌های گرافیک جی‌فورس RTX مدل‌ ۴۰۵۰ و ۴۰۶۰ همراه با ۴۰۷۰ هم می‌توانند خیال کاربران را راحت کنند، ولی باید توجه داشت که توان مصرفی آن‌ها در مدل ۱۶ اینچ به ۱۰۰ و در مدل ۱۴.۵ اینچی به ۸۰ وات محدود شده است. حداکثر رم قابل انتخاب نیز ۶۴ گیگابایت از نوع DRR5X به صورت دوکاناله خواهد بود و حافظه داخلی هم در دو گزینه ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت موجود است.

اسلیم پرو 7 دیگر لپ‌تاپ جدید لنوو است که با دو کارت گرافیک ۳۰۵۰ و ۴۰۵۰ انویدیا در کنار پردازنده‌های AMD قابل‌سفارش خواهد بود. بهبودهای صورت‌گرفته در این نسل شامل پردازنده قدرتمندتر، باتری با ظرفیت بیشتر (۷۳ وات ساعت) و نمایشگر 3K با حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز می‌شود. گران‌ترین پیکربندی با پردازنده رایزن R7-7840HS و ۱۶ گیگابایت رم از نوع LPDDR5X و ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی همراه خواهد بود. همچنین مدل ۱۴.۵ اینچی با نمایشگر 2.5K هم قابل‌خرید است.

لنوو با نسل جدید لپ‌تاپ‌های سری اسلیم پرو، به جنگ مک‌بوک‌های اپل می‌رود

اسلیم پرو 7i برخلاف برادر خود، به پردازنده‌های نسل ۱۳ اینتل مجهز شده است که در دو نسخه با مدل‌های i7-1360P و i5-1340P ارائه می‌شوند. البته برای کاهش هزینه، می‌توان به سراغ پیکربندی نسل قبل پردازنده‌های اینتل نیز رفت. ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و نمایشگر 2.8K یا 2.2K با پنل LCD IPS از دیگر مشخصات این محصول به شمار می‌روند. شایان ذکر است که نسخه دیگری با پنل OLED و رزولوشن فول‌اچ‌دی پلاس هم موجود خواهد بود.

یوگا 7 و 7i آخرین لپ‌تاپ‌های به‌روزشده لنوو هستند که به پردازنده‌های سری P و U نسل سیزدهم اینتل در کنار سری ۷۰۰۰ رایزن مجهز شده‌اند. این محصولات در اندازه‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی در دسترس قرار خواهند داشت و نمایشگر OLED آن‌ها از رزولوشن 2.8K و نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ بهره می‌برد.

لنوو با نسل جدید لپ‌تاپ‌های سری اسلیم پرو، به جنگ مک‌بوک‌های اپل می‌رود

اسلیم پرو 9i با قیمت پایه ۱۶۹۹ دلار عرضه می‌شود، درحالی‌که این رقم برای 7 و 7i به ترتیب ۱۱۹۹ و ۱۱۷۹ دلار خواهد بود. یوگا 7 و 7i هم با حداقل قیمت ۷۹۹ و ۸۴۹ دلار قابل‌خرید هستند. لنوو تاریخ دقیقی برای ورود محصولات جدید خود به بازار اعلام نکرده است، اما در یک الی دو ماه آینده شاهد حضور آنها در خرده‌فروشی‌ها خواهیم بود.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی