کد خبر: ۳۴۵۸۵
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۹:۳۰

معرفی هوش مصنوعی جدید علی بابا

علی بابا فناوری هوش مصنوعی مولد خود را به نمایش گذاشت و اعلام کرد که به زودی آن را در تمامی برنامه‌هایش عرضه خواهد کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، شرکت علی بابا روز سه شنبه مدل هوش مصنوعی مولد خود را به نمایش گذاشت و گفت که در آینده ی نزدیک در تمام برنامه های این شرکت ادغام خواهد شد.

مدل بزرگ هوش مصنوعی که Tongyi Qianwen نامیده می‌شود پیش از این دعوت نامه‌ها را پیش‌نویس و برنامه‌های سفر را برنامه‌ریزی می‌کرد. این مدل در ابتدا با «دینگ تالک» (DingTalk)، اپلیکیشن پیام‌رسانی محل کار علی‌بابا ادغام می‌شود و می‌توان از آن برای خلاصه کردن یادداشت‌های جلسه، نوشتن ایمیل‌ها و پیش‌نویس پیشنهادهای تجاری استفاده کرد. همچنین به دستیار صوتی علی بابا نیز اضافه خواهد شد.

دانیل ژانگ، مدیر عامل شرکت علی بابا، در یک رویداد پخش زنده گفت: این فناوری تغییرات بزرگی در نحوه تولید، روش کار و زندگی ما ایجاد خواهد کرد.

علاقه جهانی به هوش مصنوعی مولد، که یاد می‌گیرد چگونه اقداماتی را از داده‌های گذشته برای ایجاد محتوای جدید انجام دهد، از زمان انتشار چت جی‌پی‌تی توسط اپن ای آی(Open AI) تحت حمایت مایکروسافت در اواخر سال گذشته افزایش یافته است. پس از آن تعدادی از شرکت‌های چینی مدل‌های هوش مصنوعی و چت‌بات‌های خود را معرفی کرده اند.

از جمله روز دوشنبه، شرکت چینی هوش مصنوعی سنس تایم از مجموعه محصولات جدید هوش مصنوعی از جمله یک ربات چت به نام سنس چت رونمایی کرد.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی