کد خبر: ۳۴۶۱۹
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۹:۳۰

اهدای مدال دستاورد ناسا به همسر خالق شخصیت کارتونی اسنوپی

جین شولز، همسر خالق شخصیت کارتونی اسنوپی، مدال دستاورد ناسا برای فرستادن عروسک اسنوپی به ماه را دریافت کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، اسپیس اعلام کرد، همسر چارلز ام. شولز، خالق فقید انیمیشن «Peanuts»، به عنوان یک قهرمان بزرگ برای ناسا و الهام بخش میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با فرستادن عروسک اسنوپی به ماه شناخته شده است.

بیل نلسون، مدیر ناسا، مدال دستاوردهای عمومی استثنایی این آژانس فضایی را که یکی از بالاترین افتخارات آن است، به همسر شولز اهدا کرد. مدال دستاوردهای عمومی استثنایی ناسا به افرادی اعطا می‌شود که در استخدام دولت نیستند و دستاورد خاص مهم آنها به ماموریت ناسا کمک می‌کند.

این جایزه در پاسخ به نقش جین شولز در گسترش میراث و چشم‌انداز همسر فقیدش با ایجاد مشارکت بین شرکت رسانه‌ای Peanuts Worldwide و ناسا، به وی اهدا شد.

نلسون که در مرکز هنرهای نمایشی کندی در واشنگتن به عنوان بخشی از اجرای جشن «سیاره آبی ما» سخنرانی می‌کرد، گفت: اسنوپی به ناسا کمک کرد تا الهام‌بخش یک نسل در مورد امکانات بی حد و حصر اکتشافات فضایی در دوران آپولو باشد. جین همراه با آرتمیس، به زنده نگه داشتن این روحیه کمک می‌کند.

در طی بازدید از مقر ناسا در همان روز، شولز و ملیسا منتا، معاون اجرایی Peanuts Worldwide، اسنوپی سفارشی را به نلسون نشان دادند که در ماموریت بدون سرنشین آرتمیس ۱ در اواخر سال ۲۰۲۲ به فضا پرواز کرده بود. این عروسک لباس فضایی بر تن داشت.

اهدای مدال دستاورد ناسا به همسر خالق شخصیت کارتونی اسنوپی

عروسک اسنوپی که در این ماموریت به عنوان «نشانگر گرانش صفر» حضور داشت، بیش از ۵۰ سال پیش همکاری خود را با ناسا آغاز کرده است.

این سگ کارتونی به عنوان یک نماد خوش یمن برای ایمنی در ناسا خدمت کرده است. از سال ۱۹۶۸ همه‌ فضانوردن یک سنجاق نقره از اسنوپی را با خود به فضا می‌برند و زمانی که باز می‌گردند آن را به یکی از اعضای تیم خود که به حفظ امنیت آنها در طول سفر فضایی کمک کرده، هدیه می‌دهند.

در سال ۲۰۱۸، شرکت رسانه‌ای Peanuts Worldwide توافقنامه جدیدی با ناسا برای گسترش استفاده از کل گروه انیمیشن Peanuts توسط ناسا امضا کرد.

نلسون می‌گوید: حمایت جین به بسیاری کمک کرد تا ارزش ناسا را دریابند و به ناسا کمک می‌کند تا الهام‌بخش نسل جدیدی از کاشفان و دانشمندان نسل آرتمیس باشد.

اهدای مدال دستاورد ناسا به همسر خالق شخصیت کارتونی اسنوپی

اسنوپی در ماموریت آرتمیس ۱ اکنون به خانه نهایی خود در موزه شولز در سانتا روزا، کالیفرنیا برای نمایش می‌رود. جین شولز رئیس هیئت مدیره‌ این موزه است. نسخه‌ پشتیبان عروسک اسنوپی که مشابه عروسک اصلی است، اما یک کلاه ایمنی اضافی دارد، اکنون در مجتمع بازدیدکنندگان مرکز فضایی کندی در فلوریدا به نمایش گذاشته شده است.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی