کد خبر: ۳۴۶۲۵
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰

شهرک‌های مولد و دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی توسعه می‌یابند

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری از ظرفیت زیرساختی برای جانمایی و احداث شهرک مولد و دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی بازدید کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، در بازدید میدانی و بررسی ظرفیت های ایجاد شهرک مولد و دانش بنیان در حوزه کشاورزی با اشاره به حمایت از ایجاد بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به وسیله احداث شهرک‌های مولد و دانش بنیان گفت: رهبر معظم انقلاب همواره در فرمایشات خود بر ایجاد بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید دارند. ما نیز در معاونت علمی این راهبرد را سرلوحه قرار داده‌ایم و در حوزه‌های اولویت دار و مهمی چون سلامت، امنیت غذا، انرژی، کشاورزی و سایر حوزه‌هایی که به اقتصاد دانش‌بنیان گره خورده‌اند، به دنبال بستر اتصال بازار واقعی به شرکت‌ها هستیم.

دهقانی، شهرک‌های مولد و دانش بنیان را الگویی متناسب با رفع نیاز جامعه به کمک فناوری، نوآوری و مشارکت بخش خصوصی دانست و ادامه داد: قرار است این شهرک ها بر مبای اقتصاد مردمی و برخاسته از مردم راه اندازی شود و به بهره برداری برسند. برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، منتورها و مواد اولیه و نهاده و سایر اجزای زیست بوم فناوری و نوآوری حوزه کشاورزی دیده شده است.

وی افزود: در مجموع یک مدل کامل و اقتصادی که هدف آن، رفع نیازهای مردم باشد‌ در تمامی حوزه های اولویت دار باید در کشور ایجاد شود. باید شکل و شیوه درست اقتصاد دانش بنیان در قالب یک الگوی مناسب اجرایی شود تا بخش خصوصی و مردم به این عرصه ترغیب شوند. تلاش داریم تا این الگوسازی را صورت دهیم و این روند را پیاده و اجرایی‌سازی کنیم تا سایر مردم و بخش ها به فعالیت در این عرصه ترغیب شده و ورود پیدا کنند.

گفتنی است حمایت از ایجاد شهرک‌های مولد و دانش‌بنیان در راستای موافقت‌نامه‌ای که قبلا میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده بود، صورت می‌گیرد که با محوریت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، الگوسازی و پیاده سازی مدل های مطلوب و نوآورانه در حوزه کشاورزی انجام می شود.

برای اجرای اولیه این طرح از زمینی به مساحت 200 تا 300 هکتار بازدید صورت گرفت و قرار است این ظرفیت، برای شرکت های دانش بنیان و فناور ایجاد شود که فناوری را از مرحله آغاز تا بازار در این شهرک پیاده و اجرایی کنند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی