کد خبر: ۳۴۶۵۲
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۹

دانشمندان باتری قابل شارژ خوراکی ساختند

دستگاه‌های الکترونیکی پزشکی قابل بلع اغلب دارای باتری هستند. لذا نوع جدیدی از باتری که کاملاً از مواد خوراکی ساخته شده و می تواند استفاده از چنین دستگاه ‌هایی را ایمن‌تر کند، عرضه شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، نیواطلس اعلام کرد، اگرچه به طور کلی قورت دادن باتری ها ایده خوبی نیست، اما برخی دستگاه های مورد استفاده در دنیای پزشکی که در بدن انسان ها کار گذاشته می شوند با باتری های خوراکی مشکلات کمتری برای بدن انسان ایجاد می کنند.

باتری خوراکی آزمایشی در موسسه فناوری آی آی تی ایتالیا و توسط گروهی به سرپرستی ماریو کایرونی ساخته شد. برای ساخت این باتری از واکنش هایی موسوم به ردوکس بیوشیمیایی الهام گرفته شده که در سلول های انسان و سایر حیوانات انرژی تولید می کند.

آند باتری از ریبوفلاوین (با نام مستعار ویتامین B2) تشکیل شده است، در حالی که کاتد آن از کورستین ساخته شده است. هر دو ماده به طور طبیعی در انواع گیاهان و سایر غذاها یافت می شوند. مقداری زغال چوب هم برای افزایش رسانایی در این باتری مورد استفاده بوده است.

الکترولیت باتری بر پایه آب است و بخش جداکننده (غشای قابل نفوذ بین آند و کاتد که از اتصال کوتاه جلوگیری می کند) از جلبک دریایی نوری ساخته شده که معمولاً در سوشی استفاده می شود. در نهایت، دو ورقه طلایی خوراکی از جنس موم زنبور عسل به آند و کاتد اضافه شده‌اند.

این باتری 0.65 ولتی پس از شارژ شدن، قادر است جریان 48 میکرو آمپری را به مدت 12 دقیقه یا فقط چند میکروآمپر را برای بیش از یک ساعت ارائه دهد. اگرچه ممکن است این رقم زیاد به نظر نرسد، اما طبق گزارش ها برای تامین انرژی دستگاه های الکترونیکی کوچک مانند LED های کم مصرف کافی است.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی