کد خبر: ۳۴۶۹۹
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۰

ایلان ماسک افشا کرد: دسترسی کامل دولت آمریکا به پیام‌های خصوصی توئیتر

ایلان ماسک افشا کرد که دولت ایالات متحده آمریکا به پیام‌های خصوصی توئیتر دسترسی کامل دارد و او از این موضوع بی خبر بوده است.

به گزارش «نبض فناوری»، هیل اعلام کرد، ایلان ماسک، مدیر عامل توئیتر در مصاحبه ای اظهار کرد که دولت ایالات متحده به پیام های مستقیم خصوصی کاربران دسترسی کامل دارد.

ماسک در بخشی از مصاحبه فاکس نیوز با تاکر کارلسون گفت که از فهمیدن توانایی دولت برای خواندن پیام‌های مستقیم کاربران در پلتفرم خود شوکه شده است.

ماسک که اخیراً یک شرکت هوش مصنوعی به نام X.AI را تأسیس کرده، در مصاحبه ای به کارلسون گفت: «میزان دسترسی مؤثر سازمان های دولتی به همه چیزهایی که در توئیتر می گذشت، من را متحیر کرد و از آن مطلع نبودم.»

وی در پاسخ به اینکه آیا دسترسی های دولت شامل پیام های خصوصی هم می شود پاسخ داد: «بله»

ماسک همچنین نگرانی خود را در مورد آخرین موج هوش مصنوعی ابراز کرد و به کارلسون گفت که معتقد است این فناوری پتانسیل تخریب تمدن را دارد.

رئیس توئیتر گفت هوش مصنوعی خطرناک‌تر از مثلاً طراحی نادرست هواپیما یا تولید اتومبیل بد است، به این معنا که پتانسیل نابودی تمدن را دارد.

این اظهارات در حالی بیان می شود که ماسک درگیر نزاع جدیدی با رادیو عمومی ملی (NPR) آمریکا است.

این رادیو هفته گذشته اعلام کرد که در واکنش به اضافه کردن برچسب رسانه وابسته به دولت به تعدادی از رسانه هایی که مقداری بودجه عمومی دریافت می کنند، حساب های توئیتر خود را غیرفعال می کند و دیگر در پلتفرم رسانه های اجتماعی پستی ارسال نمی کند.

توئیتر پس از دریافت مخالفت های گسترده از این تصمیم، برچسب وابسته به دولت را کنار گذاشت و آن را به « با بودجه دولت» تغییر داد.

در این راستا کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت که رادیو عمومی ملی یک سازمان خبری مستقل است و گفت: «اگر کسی بخواهد پوشش آنها را دنبال کند، واضح است که آنها سازمان خبری مستقلی هستند.»

منبع/ فارس

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی