کد خبر: ۳۴۷۲۲
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۰

شناسایی تمامی تهدیدهای هوایی توسط رادار نسل جدید چین

چین مدعی است رادار نسل جدید این کشور تمامی تهدیدات هوایی از جمله جنگنده‌های رادارگریز را شناسایی می‌کند و همچنین ادعا می‌شود که این سیستم قادر به شناسایی و ردیابی موشک‌های کروز، پهپادها، بالگردها، هواپیماهای رادارگریز و پهپادها و سلاح‌های انتحاری است.

به گزارش «نبض فناوری»، آی‌ای اعلام کرد، شرکت پیشروی صنایع الکترونیک دفاعی مستقر در پکن موسوم به «شرکت گروه فناوری الکترونیک چین»(CETC) در حال تبلیغ سیستم راداری نسل جدید خود است که گفته می‌شود می‌تواند تقریباً تمام تهدیدات هوایی را در نبردهای مدرن شناسایی کند.

بر اساس گزارش روز شنبه رسانه‌های دولتی چین، این سامانه راداری موسوم به «سامانه چند منظوره باند اس YLC-۱۶» از فناوری‌های پیشرفته مانند آرایه فازی فعال تمام دیجیتال کاملا جامد، پردازنده‌های پیشرفته و سایر اجزای پیشرفته بهره می‌برد.

تانگ جی یکی از مدیران CETC در طول دهمین نمایشگاه جهانی تشخیص و فاصله رادیویی در پکن گفت: این یکی از جدیدترین مدل‌های راداری است که CETC در بازار بین‌المللی ارائه می‌کند و بهترین رادار نظارتی سه بعدی و میان‌برد است که هر خریداری اکنون می‌تواند در بازار پیدا کند.

وی افزود: بسیاری از ارتش‌های خارجی مانند برخی ارتش‌ها در آفریقا و آسیا، علاقه شدیدی به این سیستم راداری ابراز کرده‌اند و درخواست کرده‌اند که برای دیدن نمونه واقعی این محصول و کسب اطلاعات بیشتر به مقر شرکت ما بیایند.

ادعا می‌شود که این سامانه قادر به شناسایی و ردیابی موشک‌های کروز، پهپادها، بالگردها، هواپیماهای رادارگریز و سلاح‌های پرسه‌زن و انتحاری است.

تانگ جی می‌گوید سامانه راداری YLC-۱۶ برترین سامانه راداری نظارت سه بعدی و میان‌برد در بازار جهان است.

این رادار، ظاهری شیک دارد و از نیروی کمی استفاده می‌کند و درجه بالایی از ثبات و قابلیت اطمینان را ارائه می‌دهد. ساختار ماژولار آن نیز کنترل از راه دور و انتقال داده‌ها در لحظه را توسط فیبر نوری، مایکروویو یا ماهواره امکان‌پذیر می‌کند.

آنتن‌ها و پوشش‌های تاشو روی این رادار قابلیت باز و بسته شدن در عرض چند دقیقه دارند و به سادگی انجام می‌شوند.

شناسایی تمامی تهدیدهای هوایی توسط رادار نسل جدید چین

سامانه راداری چند منظوره

سامانه راداری YLC-۱۶ می‌تواند وظایف غیرنظامی مانند نظارت بر ترافیک هوایی در صنعت هوانوردی غیرنظامی را نیز انجام دهد.

این رادار اسکن دقیق و چند بعدی از آب و هوا را امکان‌پذیر می‌کند و اطلاعاتی در مورد ساختار درونی پیچیده پدیده‌های آب و هوایی نظیر طوفان‌ها، طوفان‌های بارانی و رعد و برق ارائه می‌دهد.

اطلاعات حاصل از این رادار، توانایی ما را برای ردیابی و پیش‌بینی آب و هوا افزایش می‌دهد و تأثیر بلایای طبیعی را کاهش می‌دهد.

گفتنی است که شرکت CETC بزرگترین و تأثیرگذارترین تولیدکننده رادار نظامی در چین است. سامانه راداری جدید YLC-۱۶ جدیدترین نسخه رادار ارائه شده در بازار جهانی است.

این محصول در دسامبر ۲۰۲۱ آزمایش میدانی خود را در استان فوجیان آغاز کرد و پیش‌بینی می‌شود مشتریان بالقوه زیادی را جذب کند.

سامانه YLC-۱۶ به دلیل فناوری‌های پیشرفته و طراحی‌های انعطاف‌پذیر، برای خریدارانی که به دنبال سیستم‌های رادار نظارتی پیشرفته و قابل اعتماد هستند، یک سرمایه‌گذاری عالی به شمار می‌آید.

همچنین به دلیل ساختار ماژولار آن که امکان عملیات از راه دور را فراهم می‌کند، می‌توان از آن در محیط‌های چالش برانگیز مانند کوه‌ها، جزایر خالی از سکنه و دشت‌ها استفاده کرد.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی