کد خبر: ۳۴۷۷۳
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۰

کاهش 12 درصدی فروش جهانی گوشی‌های هوشمند طی 3 ماهه اول سال 2023

موسسه تحقیقاتی Canalys گزارش اولیه خود در رابطه با بازار جهانی گوشی‌های هوشمند طی 3 ماهه نخست سال 2023 را منتشر کرد. بر اساس داده‌‌های خام، میزان نقل و انتقال گوشی‌های موبایل طی 3 ماهه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 12 درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، این موضوع نشان‌دهنده کاهش فروش جهانی گوشی‌های هوشمند برای پنجمین دوره 3 ماهه متوالی است. به لطف کاهش علاقه‌مندی مشتریان به سری آیفون 14 پرو اپل، سامسونگ موفق به بازپس‌گیری جایگاه نخست از رقیب آمریکایی خود شد.

از سوی دیگر اگرچه فروش گوشی‌های شیائومی تا حد زیادی کاهش یافت؛ اما این برند کماکان در رتبه سوم باقی ماند.

به گفته یک تحلیل‌گر با نام Sanyam Chaurasia، چنین کاهشی در کل صنعت یک امر قابل پیش‌بینی بود. در این دوره اگرچه شرایط اقتصاد کلان تا حدی بهبود یافت و شرکت‌های مختلف، سرمایه‌گذاری خود در زمینه تبلیغات و سایر فعالیت‌های بازاریابی را افزایش دادند؛ اما تورم بالا موجب کاهش میزان تقاضای مصرف‌کنندگان خصوصا در بخش محصولات ارزان‌قیمت شد.

کاهش 12 درصدی فروش جهانی گوشی‌های هوشمند طی 3 ماهه اول سال 2023

تداوم تقاضای ضعیف موجب شده تا شرکت‌های سازنده، ظرفیت تولید خود را کاهش دهند؛ چرا که آنها به‌دنبال رهایی از دستگاه‌های تولیدی مازاد خود هستند. این موضوع در بلندمدت بر زنجیره تامین قطعات نیز ثانیر منفی گذاشته است.

کاهش 12 درصدی فروش جهانی گوشی‌های هوشمند طی 3 ماهه اول سال 2023

با این‌حال وضعیت کنونی موجب فعالیت جدی‌تر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در زمینه برنامه‌ریزی تولید و بهینه‌سازی سفارشات شده است.

بر این اساس انتظار می‌رود که نخستین نشانه‌های بهبود اوضاع در 3 ماهه دوم سال 2023 آشکار شوند. در این دوره اکثر موجودی دستگاه‌های پیش‌تر تولید شده به فروش رفته و کارشناسان امیدوارند که نقل و انتقال محصولات جدید نیز بار دیگر از سر گرفته شود.

کاهش 12 درصدی فروش جهانی گوشی‌های هوشمند طی 3 ماهه اول سال 2023

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی