کد خبر: ۳۴۸۰۶
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

چگونه اسکرین شات از گوشی بگیریم؟

اسکرین شات گرفتن یا همان عکس گرفتن از صفحه یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌ها در تلفن‌های هوشمند اندروید است که برای تایید پرداخت یا یک اسکرین شات از صحنه فیلم، مقاله، توییت یا هر چیز دیگری می‌توانید کار خود را راه بیاندازید.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه با توسعه تکنولوژی ورود این فناوری‌ها در عرصه ارتباطات شاهد تحولات در این بخش هستیم بنابراین با این روند گوشی‌های مورد استفاده نیز همسو با این فناوری بروزرسانی می‌شود. گوشی‌های موبایل زندگی ما را از خیلی جهات بهتر کرده است. امروزه کار‌هایی با گوشی موبایل خود انجام می‌دهیم که تقریبا بدون آن غیرممکن یا بسیار گران قیمت بود. یکی از موضوعاتی برای ما‌ها در برخی اواقات بسیار مهم است نحوه گرفتن عکس یا اسکرین شات از صفحه گوشی است. اسکرین شات گرفتن یا همان عکس گرفتن از صفحه یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌ها در تلفن‌های هوشمند اندروید است که اکثر ما روزانه به آن نیاز پیدا می‌کنیم. این کار در اولین نسخه‌های اندروید عملیاتی پر دردسر به شمار می‌رفت،

اما امروزه یکی از ابتدایی‌ترین امکاناتی است که در تلفن‌های هوشمند پیدا می‌شود.
گرفتن اسکرین شات در گوشی به دلایل مختلف بسیار مفید است. برای تایید پرداخت، می‌توانید از رسید عکس بگیرید. یا یک اسکرین شات از صحنه فیلم، مقاله، توییت یا هر چیز دیگری می‌توانید کار خود را راه بیاندازید. حتی می‌توانید برای ارسال شکایات از یک پیام خطا، اسکرین شات بگیرید؛ اما گرفتن اسکرین شات برای همه آسان نیست، به خصوص افرادی که با همه ویژگی‌های دستگاه تلفن همراه خود آشنا نیستند. روش‌های مختلفی برای گرفتن اسکرین شات وجود دارد که بیشتر به نوع گوشی شما بستگی دارد.

یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که توسط دارندگان گوشی‌های تلفن همراه هوشمند با هر نوع سیستم عاملی مطرح می‌شود، نحوه اسکرین شات گرفتن از صفحه موبایل است. در نظر داشته باشید که این روش‌ها بسته به نسخه سیستم عامل یا مدل گوشی‌های مختلف ممکن است متفاوت عمل کنند. به طور کلی در اکثر گوشی‌های هوشمند اندرویدی و iOS اسکرین شات گرفتن با یک روش کلی که معمولاً فشردن همزمان دو دکمه است اتفاق می‌افتد. در ادامه به شکلی دقیق‌تر روش‌های گرفتن اسکرین شات با گوشی اندروید را به صورت جداگانه به شما آموزش خواهیم داد. روش‌های مختلف دیگری برای تصویر برداری از صفحه در گوشی‌های اندروید وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به ۳ روش کلی زیر اشاره کرد.

دکمه عکس گرفتن از صفحه گوشی

در گوشی‌های اندرویدی مانند سامسونگ، هواوی، شیائومی و سایر گوشی‌های تلفن قرار گرفته در این دسته به طور معمول می‌توانید با فشردن همزمان دکمه پاور گوشی و دکمه کم کننده صدا قرار گرفته در کنار گوشی عمل گرفتن اسکرین شات را انجام دهید. در نظر داشته باشید روش‌های گرفتن اسکرین شات موبایل که در بالا به آن‌ها اشاره کرده ایم، روش‌های معمول و رایج هستند که افراد برای تصویر برداری از گوشی‌های اندروید و آیفون می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. در ادامه می‌خواهیم برای شما روش‌های مختلف screenshot در گوشی‌ها متفاوت را توضیح دهیم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها از صفحه گوشی تلفن همراه خود عکسبرداری کنید.

اسکرین شات بدون دکمه با منوی دستیار اندروید

در تلفن‌های همراه اندرویدی قابلیت بسیار جذابی ارائه شده که می‌توانید یک پنل کوچک کنار صفحه گوشی خود داشته باشید. این پنل دسترسی سریعی به بخش‌های کاربردی و مورد نیاز تلفن همراه ارائه نموده، اما به صورت پیش فرض غیر فعال است. به منظور فعال کردن این بخش کافیست مراحل زیر را دنبال کنید بدین ترتیب به سادگی می‌توانید به گرفتن اسکرین شات بدون دکمه اقدام کنید.

ابتدا به قسمت تنظیمات یا بخش settings تلفن همراه خود مراجعه کرده و گزینه Accessibility را لمس کنید.
در صفحه نمایش داده شده مشابه تصویر زیر گزینه Interaction and dexterity را انتخاب کنید.
در این مرحله برای نمایش منو دستیار اندروید گزینه Assistant menu را در حالت فعال قرار دهید.
مشابه تصویر زیر منو دسترسی سریع یا منو دستیار اندروید را مشاهده می‌کنید که کنار نمایشگر گوشی شما اضافه شده است.
اکنون با لمس منو دستیار اندروید گزینه‌های زیر از جمله اسکرین شات را مشاهده می‌کنید.
برای عکس گرفتن از صفحه موبایل تنها کافیست در صفحه مورد نظرتان گزینه screenshots را لمس کنید.

دانلود برنامه اسکرین شات بدون دکمه برای اندروید

اگر به هر دلیلی دکمه‌های ولوم شما عمل نمی‌کنند، در برخی از گوشی‌های اندروید می‌توانید با فشار دادن دکمه پاور برای ۲ ثانیه به منوی خاموش کردن، ریست کردن یا گرفتن اسکرین شات دسترسی پیدا کنید.
اما اگر گوشی تلفن همراه اندرویدی شما گزینه اسکرین شات را ندارد، شما می‌توانید برنامه Screenshot Easy را از پلی استور دانلود کرده و به کمک آن این قابلیت را به منو پاور خود اضافه نمایید. بدین منظور مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

ابتدا به منظور نصب برنامه اسکرین شات به کمک آموزش دانلود از گوگل پلی با موبایل اقدام نموده و برنامه Screenshot Easy را از پلی استور دانلود و نصب نمایید. سپس در صفحه ظاهر شده گزینه Allow را لمس کنید. در این مرحله عملیات راه اندازی برنامه اسکرین شات آغاز می‌شود. در ادامه می‌بایست گزینه Alow permission را در حالت فعال قرار دهید. در نهایت برنامه اسکرین شات اندروید روی تلفن همراه شما نصب می‌شود. در تمامی صفحات خود آیکون شناور را مشاهده می‌کنید. با لمس این آیکون در هر صفحه‌ای که باشید، تصویری از آن صفحه گرفته خواهد شد.

برنامه اسکرین شات با کشیدن دست

روش دیگری که برای گرفتن screenshot در نسخه‌های جدیدتر اندروید معرفی شده، به این شکل است که شما یک دست خود را از بغل روی صفحه گوشی بکشید تا اسکرین شات گرفته شود.
برای فعال کردن این روش از اسکرین شات در اندروید کافیست گزینه Palm swipe to capture را در Settings جستجو کنید. سپس آن را در حالت فعال قرار دهید.

نحوه عکس گرفتن از صفحه گوشی با دستیار صوتی

روش بعدی که برای اسکرین شات گرفتن از صفحه در گوشی‌های تلفن همراه اندرویدی ارائه شده، اقدام از طریق قابلیت دستیار‌های صوتی اصلی فعال روی گوشی تلفن همراه مثل Google Assistant یا Bixby است. این روش به شکل دستور صوتی است و شما می‌توانید با دادن دستور اسکرین شات از صفحه تصویر برداری کنید. بدین منظور می‌توانید راهنمای فعال و غیر فعالسازی دستیار صوتی گوگل برای اندروید را مطالعه نمایید. روش اسکرین شات گرفتن از صفحه گوشی اندرویدی که معرفی شده است، جزء معروف‌ترین روش‌هایی بشمار می‌روند که می‌توان به وسیله آن‌ها تصویر برداری از گوشی را انجام دهید.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی