کد خبر: ۳۴۸۸۲
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۰

تاثیر قرص خواب روی آلزایمر کشف شد

دانشمندان دانشگاه واشنگتن دریافتند که قرص خواب معمولی می‌تواند پیشرفت بیماری آلزایمر را آهسته تر یا متوقف کند.

به گزارش «نبض فناوری»، نئوروساینس اعلام کرد، اختلالات خواب می تواند نشانه اولیه بیماری آلزایمر باشد. بسیاری از افرادی که در نهایت مبتلا به آلزایمر تشخیص داده شده اند، سال ها قبل از بروز مشکلات شناختی مانند از دست دادن حافظه و سردرگمی، دچار مشکل در خواب می شوند. این یک چرخه معیوب است: بیماری آلزایمر شامل تغییراتی در مغز می شود که خواب را مختل می کند و خواب ضعیف تغییرات مضر در مغز را تسریع می کند.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس راه ممکنی را برای کمک به شکستن این چرخه شناسایی کرده اند. مطالعه ای کوچک نشان داده است افرادی که قبل از خواب یک قرص خواب خوردند، کاهش سطح پروتئین‌های کلیدی آلزایمر را تجربه کرده‌اند که نشانه خوبی است، زیرا سطوح بالاتر این پروتئین‌ها با تشدید بیماری همراه است.

این مطالعه که شامل داروی کمک خواب موسوم به suvorexant است ( قبلاً توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای بی خوابی تأیید شده)به پتانسیل داروهای خواب برای کاهش یا توقف پیشرفت بیماری آلزایمر اشاره می کند، اگرچه برای تایید قابلیت چنین رویکردی مطالعات بسیار بیشتری مورد نیاز است.

این یافته در 31 فروردین در مجله Annals of Neurology منتشر شده است.

دانشمندان گفتند که ما هنوز نمی دانیم که آیا استفاده طولانی مدت این دارو در جلوگیری از زوال شناختی موثر است یا خیر و اگر موثر است، با چه دوزی و برای چه کسی باید استفاده شود. با این حال، نتایج بسیار دلگرم کننده است. این دارو در حال حاضر در دسترس است و ایمنی آن ثابت شده و اکنون شواهدی داریم که نشان می‌دهد بر سطوح پروتئین‌هایی که برای هدایت بیماری آلزایمر حیاتی هستند، تأثیر می‌گذارد.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی