کد خبر: ۳۴۸۸۷
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۰
بحران بانکی در آمریکا یک قربانی دیگر گرفت؛

جهش قیمت بیت‌کوین در پی سقوط قیمت سهام یک بانک در آمریکا

قیمت بیت‌کوین به دلیل رکود سپرده‌های بانک فرست ریپابلیک که نگرانی‌های جدیدی از بحران بانکی در ایالات متحده ایجاد کرده است، افزایش یافته است. بیت‌کوین (BTC) در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳ درصد افزایش یافت، این افزایش پس از افت ۵۰ درصدی سهام بانک فرست ریپابلیک First Republic (FRC) اتفاق افتاد زیرا نگرانی از ورشکستگی قریب الوقوع بانکی دیگر در آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش «نبض فناوری»، قیمت بیت‌کوین بلافاصله پس از اینکه چارلز گاسپرینو، گزارشگر تجاری فاکس نیوز، خبر داد که بانکدارانی که با بانک فرست ریپابلیک First Republic (FRC) کار می کنند، انتظار دارند این موسسه از طرف دولت Receivership شود، افزایش یافت.

جهش قیمت بیت‌کوین در پی سقوط قیمت سهام یک بانک در آمریکا

Receivership یک وصول تاکتیکی است که به بستانکاران اجازه می‌دهد وجوهی را که در حال تجربه نکول احتمالی هستند بازیابی کنند و به شرکت‌های مشکل دار در جلوگیری از ورشکستگی کمک می‌کند.

جهش قیمت بیت‌کوین در پی سقوط قیمت سهام یک بانک در آمریکا

نمودار قیمت سهام بانک فرست ریپابلیک

داده‌های شرکت تجزیه و تحلیل رمزارز سنتیمنت (Santiment) نشان می‌دهد که ارتباط بین بیت‌کوین و S&P500 ممکن است رو به کاهش باشد زیرا این روایت که بیت‌کوین پناهگاه امنی در بحبوحه بحران بانکی است دوباره بر سر زبان ها افتاده است.

جهش قیمت بیت‌کوین در پی سقوط قیمت سهام یک بانک در آمریکا

بانک فرست ریپابلیک First Republic (FRC) در اوایل ماه مارس با مشکلاتی مواجه شد که منجر به سپرده‌گذاری ۳۰ میلیارد دلار از وجوه این بانک توسط ۱۱ موسسه بانکی بزرگ در ایالات متحده از جمله جی پی مورگان و بانک آف آمریکا (Bank of America Corp) شد.

در ۲۶ مارس، بلومبرگ گزارش داد که مقامات ایالات متحده به دنبال ایجاد یک تسهیلات وام اضطراری برای کمک به این بانک در حمایت از چالش‌های ساختاری خود هستند.

به گفته منابع ناشناس در آن زمان، علیرغم اینکه بانک فرست ریپابلیک First Republic (FRC) به نگرانی‌ها در مورد نقدینگی خود دامن می‌زد، مقامات آمریکایی اعلام کردند که سپرده‌های این بانک در حال تثبیت هستند و این بانک در خطر ورشکستگی، نیست.

روز دوشنبه، ۲۳ آوریل، فرست ریپابلیک First Republic (FRC) درآمد سه ماهه اول خود را گزارش داد، در این گزارش آمده است که کل سپرده‌های این موسسه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش یافته است و برای تقویت هرچه سریعتر وضعیت مالی خود گزینه های استراتژیک را دنبال می کند.

جهش قیمت بیت‌کوین در پی سقوط قیمت سهام یک بانک در آمریکا

درآمد سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بانک فرست ریپابلیک

در حالی که بانک فرست ریپابلیک هنوز دقیقاً مشخص نکرده است که این گزینه‌های استراتژیک دقیقاً چه هستند، گزارش سود نشان می‌دهد که این موسسه قصد دارد ترازنامه خود را کاهش دهد و هزینه‌ها را با کاهش حقوق مدیران، کاهش اجاره نامه های اداری و تعدیل ۲۰ درصد از کارکنان آن در سه ماهه دوم، کاهش دهد.

بحران بانکی در طول سال جاری خسارات سنگینی بر موسسات مالی در ایالات متحده وارد کرده است. در ۸ مارس، بانک سیلورگیت اعلام کرد که درهای خود را پس از تجربه افزایش سپرده‌ها می‌بندد.

دو روز بعد در ۱۰ مارس، بانک سرمایه گذاری سیلیکون ولی توسط وزارت حفاظت مالی کالیفرنیا تعطیل شد.

با وجود این آشفتگی، جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده بار دیگر تاکید کرد که بخش بانکی آمریکا قوی و باثبات است.

یلن در سخنانی در نشست شورای نظارت بر ثبات مالی (FSOC) در ۲۱ آوریل گفت: سیستم بانکی ما سالم است، با سرمایه زیاد و موقعیت نقدینگی قوی.

منبع/ اقتصادآنلاین

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی