کد خبر: ۳۴۹۴۵
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۰

هواوی با ربات چت هوش مصنوعی NetGPT خود با ChatGPT رقابت خواهد کرد

غول فناوری چینی موسوم به هواوی نیز وارد میدان رقابت شده و قصد دارد تا با عرضه ربات چت اختصاصی خود با نام احتمالی NetGPT، شرکت OpenAI را به چالش بکشد.

به گزارش «نبض فناوری»، ربات چت ChatGPT؛ محصول کمپانی OpenAI یکی از جدیدترین محصولات در حوزه هوش مصنوعی به‌شمار می‌رود. تاکنون بسیاری از افراد در سراسر جهان از این ابزار هوشمند بهره گرفته یا حداقل اخبار مربوط به آن‌را شنیده‌اند.

این ربات چت با پاسخ‌های هوشمندانه خود خبرساز شده و در این میان شرکت‌هایی نظیر گوگل نیز در اقدامی شتاب‌زده از ورژن‌های بومی ربات چت خود رونمایی کردند؛ اما این ابزارها هنوز شاهد پیشرفت چشمگیری نبوده‌اند.

اکنون به‌نظر می‌رسد که غول فناوری چینی موسوم به هواوی نیز وارد میدان رقابت شده و قصد دارد تا با عرضه ربات چت اختصاصی خود با نام احتمالی NetGPT، شرکت OpenAI را به چالش بکشد.

هواوی اخیرا درخواست ثبت یک نماد تجاری با این نام را به دفتر ثبت اختراعات و نمادهای تجاری چین ارسال نموده است. بنابراین NetGPT می‌تواند به ربات چت هوش مصنوعی اختصاصی هواوی تبدیل شود.

بر اساس اعلام وبسایت Huawei Central ظاهرا شرکت هواوی درخواست ثبت نماد تجاری Huawei NetGPT را به دفتر ثبت پتنت‌ها و علائم تجاری چین ارائه نموده است. این نماد تجاری در کلاس 9 طبقه‌بندی می‌شود. این کلاس شامل ابزارهای علمی بوده و در حال حاضر تحت عنوان معلق در فهرست قابل رویت است. صرفنظر از این موارد، در رابطه با ربات NetGPT هیچ‌گونه جزئیات دیگری در دست نیست.

هواوی با ربات چت هوش مصنوعی NetGPT خود با ChatGPT رقابت خواهد کرد

در پرونده مربوط به ثبت نماد تجاری NetGPT به هیچ‌گونه جزئیات خاصی اشاره نشده است. با این‌حال با توجه به نام NetGPT به‌نظر می‌رسد که هواوی در صدد توسعه یک سیستم ربات چت هوش مصنوعی با عملکردی مشابه ChatGPT است.

این کمپانی پیش‌تر اعلام کرد که ChatGPT را در محصولات خود ادغام نمی‌کند؛ بلکه در عوض بر توسعه فناوری‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد.

هواوی با ربات چت هوش مصنوعی NetGPT خود با ChatGPT رقابت خواهد کرد

در حال حاضر هواوی هنوز هیچ چیز را تائید نکرده است. با این‌حال کارشناسان امیدوارند که NetGPT پاسخ هواوی به ربات چت ChatGPT باشد. ورود هواوی به این حوزه به معنای دسترسی کاربران به گزینه‌های بیش‌تر و حتی ربات‌های چت جذاب‌تر در آینده‌ای نزدیک است.

بعلاوه با ورود شرکت‌های متعدد به دنیای هوش مصنوعی قطعا شاهد نوآوری‌های فراوانی در آینده خواهیم بود. انتظار می‌رود که به‌زودی شاهد انتشار جزئیات بیش‌تری درباره ربات چت هوشمند هواوی باشیم.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی