کد خبر: ۳۴۹۵۸
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۰
به دنبال محدودیت تیک تاک مطرح شد؛

تلاش وزارت بازرگانی آمریکا برای مقابله با ناامنی داده های کاربران

دولت بایدن تلاش‌ها برای رسیدگی به نگرانی‌های فزاینده امنیت ملی آمریکا درباره مدیریت داده های شهروندان آمریکایی را در شرکت‌های خارجی تشریح کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، جینا ریموندو وزیر بازرگانی آمریکا در جلسه استماع سنا گفت: این وزارتخانه در حال تلاش برای ایمن سازی شبکه های ارتباطات و فناوری و ایجاد تیمی برای انجام نظارت، تحقیق و اجرا است.

ریموندو پس از جلسه استماع به خبرنگار این رسانه گفت: ما مشغول استخدام تعدادی از افراد هستیم تا شرکت هایی را که برای شبکه ها یا داده های ما تهدید امنیتی به شمار می آیند را کشف و رصد کنند.

نگرانی ها درباره شبکه اجتماعی چینی تیک تاک سبب شد کنگره آمریکا برای افزایش اختیارات جهت رسیدگی به پرونده این اپ یا ممنوعیت آن بیشتر تلاش کند.

چهارشنبه هفته گذشته آژانس های دولت بایدن خلاصه ای از جلسات محرمانه گزارش نشده درباره «سواستفاده دشمنان خارجی از داده های شهروندان آمریکایی در پلتفرم های اجتماعی، دلالان داده ها و دیگر شرکت ها» را در اختیار سناتورها قرار دادند.

به گفته این وزارتخانه، آلن استیوز، معاون وزیر بازرگانی در بخش صنعت و امنیت، از جمله کسانی بود که به تهدیدات زنجیره تامین فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICTS) پرداخته است.

حدد ۲۰ سناتور در جلسه استماعی که توسط کمیته بازرگانی سنا برگزار شده بود، شرکت کردند.

ماه گذشته مارک وارنر و جان تون به ۲۴ سناتور دیگر پیوستند که پیشنهاد داده بودند در «قانون محدودسازی»(Restrict Act) به وزارت بازرگانی اختیاراتی داده شود تا یک ناظر جدید برای بررسی یا مسدودسازی طیفی از تراکنش های مرتبط با شرکت های خارجی تعیین کند که ریسک های امنیت ملی در بر دارد.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی