کد خبر: ۳۴۹۷۳
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۱:۲۳

تشریح شاخص های ارزیابی بخش صنعت فضایی در جشنواره ملی فاوا

رییس کارگروه صنعت فضایی نهمین جشنواره ملی فاوا، ضمن تشریح شاخص های ارزیابی این بخش از جشنواره، از کلیه فعالان بخش غیردولتی و دانش بنیانی که در صنعت فضایی فعالیت می کنند، دعوت بعمل آورد تا در مهلت مقرر نسبت به ثبت نام و ارسال فرم های تکمیلی اقدام کنند.

تشریح شاخص های ارزیابی بخش صنعت فضایی در جشنواره ملی فاوا

به گزارش «نبض فناوری»، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد، سعید صدیقیان رئیس کارگروه صنعت فضایی نهمین جشنواره ملی فاوا گفت: باتوجه به اهداف کلان بخش فضایی کشور، یکی از راه های توسعه متوازن زنجیره ارزش صنعت فضایی، شناسایی و حمایت از فعالان عرصه فضایی است که برگزاری این جشنواره در راستای نیل به این هدف موثر خواهد بود.
وی افزود: رشد روز افزون فناوری های فضایی و افزایش بهره مندی جامعه از تاثیرات مثبت این فناوری ها، منجر به توسعه زنجیره ارزش صنعت فضایی شده است که با ورود بازیگران جدید در بخش های مختلف زنجیره ارزش و ارائه محصولات و خدمات فضاپایه، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده در بخش های مختلف اقتصادی، رشد و توسعه این صنعت در بخش های بالادستی، میان دستی و پایین دستی را باعث می شود.
رییس کارگروه صنعت فضایی تصریح کرد: با عنایت به مأموریت های کلان بخش فضایی کشور و به منظور ترویج محصولات و خدمات فضاپایه و توسعه زنجیره ارزش صنعت فضایی، محور «صنعت فضایی» در دو زیرمحور «طراحی و ساخت سامانه ها و زیرسامانه های ماهواره» و «ارائه خدمات فضاپایه»، در نهمین جشنواره ملی فناوری اطلاعات و اطلاعات (فاوا) تعریف شده است. صدیقیان ادامه داد: به منظور ارزیابی شرکت‌ها در زیرمحور «طراحی و ساخت سامانه ها و زیرسامانه های ماهواره»، معیارهایی از قبیل «تعداد سامانه ها یا زیرسامانه‌های طراحی و ساخته شده»، «سطح بلوغ سامانه یا زیرسامانه توسعه‌یافته»، «ارتباط آن با توسعه صنعت فضایی کشور»، «تعداد فناوری‌های توسعه یافته»، «میزان سرمایه‌گذاری»، «فرصت‌های شغلی بالفعل و بالقوه»، «مشتریان» و ... مدنظر بوده است.
وی افزود: برای زیر محور «ارائه خدمات فضاپایه» نیز معیارهایی از قبیل «تعداد کابران یا مشتریان فعال»، «تعداد فرصت شغلی ایجاد شده »، «میزان بکارگیری فناوری‌های نوین نظیر هوش مصنوعی و غیره در ارائه خدمات فضاپایه»، «تعداد گواهی‌ها و جوایز ملی یا بین المللی اخذ شده» و «میزان سرمایه‌گذاری به تحقیق و توسعه»، «اثرات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی خدمات» و غیر مدنظر خواهد بود.
رییس کارگروه صنعت فضایی نهمین جشنواره ملی فاوا با اظهار امیدواری نسبت به اینکه با شناسایی و حمایت از فعالان این صنعت، موجبات رشد و شکوفایی عرصه فضایی در کشور بیش از پیش مهیا شود، خاطرنشان کرد: از کلیه فعالان بخش غیردولتی و دانش بنیانی که در این صنعت فعالیت می کنند، دعوت بعمل می آید تا در مهلت مقرر نسبت به ثبت نام و ارسال فرم های تکمیلی اقدام کنند.
بنابر این گزارش، مراحل ثبت نام و ارسال مستندات برای شرکت در نهمین جشنواره ملی فاوا از روز ۲۸ فروردین آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت ماه از طریق آدرس festfava.ict.gov.it ادامه دارد.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی