کد خبر: ۳۴۹۹۲
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۰
با دریافت هزینه اضافی؛

باگ فیس بوک پول آگهی دهندگان را هدر داد

سیستم آگهی فیس بوک با ایجاد یک باگ امروز از کنترل خارج و مبلغ اضافی از آگهی دهندگان دریافت و هزینه صرف تبلیغات ناکارآمد شد.

به گزارش «نبض فناوری»، گیزموچاینا اعلام کرد، متا شرکت مادر این شبکه اجتماعی وجود باگ در سیستم را تایید کرد و قول داد فرایند معمول باز پرداخت هزینه ها را از سر گیرد. با این وجود شرکت اطلاعات کمی درباره مشکل مذکور به اشتراک گذاشته و میلیون ها آگهی دهنده درباره علت آن هیچ اطلاعی ندارند.

گزارش ها نشان می دهد متا از برخی آگهی دهندگان ۲ برابر بیش از مقدار توافق شده، دریافت کرده که از صدها تا چندصد هزار دلار شامل می شود. در برخی موارد این سیستم کل بودجه های تبلیغاتی را در چند ساعت مصرف کرد. بدتر آنکه شرکت های تبلیغاتی عملکردشان بهتر نشد و حتی متا از حساب کاربران پول برداشت کرد. این اختلال در درجه اول روی ارائه اپ در فیس بوک تاثیر گذاشت و البته وسعت تاثیر آن در اینستاگرام کمتر بود.

همانطور که در گزارش اشاره شده، عملکرد سیستم تبلیغات متا حتی در حال حاضر نیز مبهم است و آگهی دهندگان نمی توانند به اطلاعات زیادی درباره شیوه اجرای کمپین های تبلیغاتی شان دست یابند. هنگامیکه مشکلی ایجاد می شود نیز فقدان شفافیت چالش برانگیز است و حتی به کسب و کارهایی که به شبکه متا اتکا دارند خسارت وارد می شود.

البته فقدان شفافیت بخش بزرگی از روند صنعت فناوری است و شرکت های فعال در این بخش بیشتر اوقات محرمانه بودن فعالیت ها را بر شفافیت و اطلاع رسانی ترجیح می دهند.

هرچند دلایل اطمینان بخشی برای شرکت های فناوری وجود دارد تا اطلاعات خاصی را ایمن نگه دارند اما فقدان شفافیت نوعی بی اعتمادی بین شرکت ها و کاربرانشان ایجاد می کند.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی