کد خبر: ۳۴۹۹۹
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۰

برتری در خودروهای الکتریکی از آن کیست؟

شرکت خودروسازی کیا موتورز قصد دارد فروش خودروهای برقی را افزایش دهد و تا پایان سال ۹ درصد از درآمد را به خود اختصاص می‌دهد که نسبت به سه ماهه گذشته ۵.۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش «نبض فناوری»، کیاموتورز به عنوان زیرمجموعه‌ای از هیوندای موتور است که متعهد شد در این ماه ۲۴ میلیارد دلار سنگاپور تا سال ۲۰۳۰ برای افزایش تولید خودروهای برقی الکتریکی به ۱.۵ میلیون در سال هزینه کند.

هدف هیوندای این است که با ارائه ۳۱ مدل خودرو تا پایان دهه یکی از سه سازنده برتر خودروهای الکتریکی باشد.

وو جئونگ جو، معاون اجرایی کیا، پس از اعلام این خودروساز مبنی بر اینکه سود عملیاتی آن در سه ماهه منتهی به مارس ۷۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و به ۲.۹ تریلیون وون رسیده است، به هدف درآمد ۹ درصدی اشاره کرد.

درآمد کیاموتورز ۲۹ درصد افزایش یافت و به ۲۳.۷ تریلیون وون رسید و حاشیه عملیاتی این شرکت ۱۲ درصد بود. جو گفت که کاهش کمبود تراشه و محبوبیت مدل‌هایی در ایالات‌متحده باعث این رشد شد.

فروش کیا در آمریکا حدود ۲۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به ۱۸۴ هزار دستگاه رسید، در حالی که در هند و اروپای غربی به ترتیب ۲۴ درصد و ۲ درصد افزایش یافت. فروش چین ۳۸ درصد و روسیه ۶۷ درصد کاهش یافت. کیا در مجموع ۷۶۸ هزار و ۲۵۱ خودرو در سراسر جهان فروخت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کیا اعلام کرد که به دنبال افزایش فروش خودروهای برقی در چین؛ بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان تا سال ۲۰۲۵ به ۲۰ درصد درآمد این کشور خواهد رسید.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی